Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی در سال قبل

استاندار همدان مطرح کرد:
ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی در سال قبل

استاندار همدان گفت: بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی مولد و پایدار طی سال گذشته با سرمایه گذاری افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان در این استان ایجاد شده که این میزان حدود ۲۹ درصد بیشتر از سهمیه تعیین شده برای اشتغالزایی در سال ۹۹ است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیدسعید شاهرخی افزود: میزان سرمایه گذاری سالانه در استان براساس برنامه سه ساله توسعه ۵ هزار میلیارد تومان تعهد شده بود که سال گذشته تنها در حوزه ایجاد و توسعه فرصت های شغلی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه استان همدان در سال های اخیر شاهد جهشی چشمگیر در مسیر توسعه و پیشرفت بوده است، اظهار داشت: میانگین ایجاد فرصت های شغلی در سطح شهرستان‌های دهگانه استان همدان ۱۲۸ درصد است که فراتر از برنامه پیش بینی شده در برنامه توسعه استان است.
استاندار همدان با اشاره به حمایت ویژه دولت تدبیر و امید از روند رشد و توسعه همه جانبه استان، تصریح کرد: اقدامات قابل توجه و ماندگاری طی سال گذشته در استان همدان انجام شده به نحوی که مسیر توسعه، رشد و پیشرفت استان برای سال های آینده به خوبی ریل گذاری شده است.
نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: در مجموع سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار این استان در بخش های مختلف رونق تولید، رشد اقتصادی و اشتغالزایی و تامین و توسعه زیرساخت های رفاهی، بهداشتی و خدماتی سرمایه گذاری شده است.
شاهرخی گفت: این میزان سرمایه گذاری صرف اجرای ۶۳ پروژه بزرگ در راستای شعار محوری جهش تولید و با همکاری مشترک دولت و بخش خصوصی در استان همدان شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع پروژه های بزرگ عمرانی استان همدان در سال جاری، ۲۷ درصد از حوزه کشاورزی، ۴۰ درصد در عرصه صنعت و معدن، ۱۶ درصد در بخش گردشگری و ۱۷ درصد نیز در بخش خدمات اجرا شده است.
استاندار همدان تصریح کرد: براساس آمارها و شاخص های رشد و توسعه، اقدامات ارزشمند و چشمگیری در چند سال اخیر از جمله سال ۹۹ در این استان انجام شده به گونه ای که استان همدان تبدیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی شده است.
شاهرخی اظهار داشت: موفقیت‌های بزرگی که طی این سال‌ها در استان همدان حاصل شده از آن جهت حایز اهمیت است که کشور در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از فشار حداکثری دشمن، اعمال تحریم های ظالمانه و همچنین مشکلات ناشی از همه گیری ویروس منحوس کرونا قرار داشت.
استاندار همدان تاکید کرد: تلاش برای بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی مردم، حمایت از بخش تولید، ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مولد برای جوانان و توجه به حفظ سلامت عمومی از جمله اولویت های اصلی مدیریت اجرایی استان همدان در سال جاری است که با توان مضاعف پیگیری خواهد شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن