Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم مردم در واکسیناسیون عمومی مشارکت کنند

مردم در واکسیناسیون عمومی مشارکت کنند

استاندار همدان خواستار مشارکت عمومی همه افراد واجد شرایط از طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا تا قطع زنجیره این ویروس شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید سعید شاهرخی در ستاد مقابله با کرونا استان همدان بیان کرد: ظرفیت واکسیناسیون در استان همدان به روزانه ۸۰ هزار دُز رسیده است اما روزانه ۳۰ هزار نفر به مراکز تجمیعی مراجعه می کنند بنابراین از هم استانی ها درخواست می شود نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا اقدام کنند.

«تاکنون یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۳۳۲ دُز واکسن کرونا در استان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری همدان تزریق شده است که شامل ۸۵۷ هزار و ۲۲۱ دُز در مرحله اول و ۳۶۸ هزار و ۱۱۱ دُز در مرحله دوم است.»
وی اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در کلاس درس باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند بنابراین از این قشر درباره مشارکت از واکسیناسیون انتظار بیشتری می رود.
استاندار همدان گفت: با توجه به ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال در این راستا باید کمیته بهداشت با مسئولیت علوم پزشکی تشکیل و در این کمیته نحوه همکاری بین علوم پزشکی و آموزش و پرورش برای واکسینه کردن دانش آموزان بررسی شود.
شاهرخی اضافه کرد: باید از ظرفیت خالی پایگاه های تجمیعی برای واکسینه کردن افراد بالای ۱۲ سال استفاده کرد و در صورت استقبال نکردن دانش آموزان باید به دنبال آنها رفته یا از مدارس پر جمعیت آغاز کرد.
وی اظهار داشت: استقبال نکردن معلم و اساتید از واکسیناسیون زیبنده این قشر و پذیرفتنی نیست و فرهنگیان و اساتید و کادر دانشگاه تنها در صورت تزریق ۲ دُز واکسن کرونا مجاز به حضور در مدرسه و سر کلاس هستند که کار نظارت بر این موضوع بر عهده علوم پزشکی، آموزش و پرورش و اولیا و مربیان است.
استاندار همدان ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عموم مردم همواره مورد تاکید است و توجه به این موضوع می تواند زمینه ساز گشایش های جدید شود.
شاهرخی اضافه کرد: روند اپیدمی کرونا در استان همدان کاهشی است که امید می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال مردم از واکسیناسیون، این روند ادامه یابد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: همدانی ها چهار موکب در این استان راه اندازی کردند که یکی از آنها توسط جمعیت هلال احمر با محوریت خدمات پزشکی و درمانی راه اندازی شد.
مهرداد نادری فر بیان کرد: یک تیم بهداشتی از همدان عازم مرز مهران شد همچنین سه ایستگاه صلواتی توسط اهالی این استان در عراق دایر شد.
 وی اضافه کرد: روزانه ۲۰ دستگاه اتوبوس به منظور بازگرداندن زائران از مرز به همدان عازم مرز مهران شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن