Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم روند مطلوب فروش اموال مازاد دولتی در همدان

روند مطلوب فروش اموال مازاد دولتی در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: باید تمام دستگاه‌های استان اقتصاد مقاومتی را اولویت و در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید اسکندر صیدایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس اظهار داشت: طی این لایحه، بخشنامه‌ای صادر شده که در آن دستور اکیدی به مدیران اجرایی برای دفاع از لایحه دارد و در آن، تاکید شده که دستگاه‌های دولتی مجاز به تغییراتی در بندها و جداول آن نیستند.

وی افزود: در مبانی لایحه بودجه ۱۴۰۱ بحث آسیب شناسی اقتصاد، تأکیدات مقام معظم رهبری، سرمایه گذاری و ارتقای بهره‌وری و تشکیل صندوق توسعه استانی مدنظر است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به بحث فروش اموال مازاد دولتی گفت: خوشبختانه در این راستا در استان همدان قدم‌های خوبی برداشته شده و می‌توان به فروش اموال مازاد دولتی به نحو مناسب از سوی استانداری، اداره کل بهزیستی و راه و شهرسازی استان اشاره کرد و باید این روند از سوی همه دستگاه‌های اجرایی شود.
صیدایی خاطرنشان کرد: برای پیش‌روی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان همدان همت معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان نیاز بوده و امید است تا پایان سال، مجدد شاهد تخصیص اعتبارات دولتی برای پیشبرد این پروژه‌های مهم باشیم.
فرماندار همدان در ادامه این جلسه با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی مقید به زمان نیست، گفت: این بحث از سال ۱۳۹۴ از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده اما آنطور که باید اتفاق می‌افتاد، اتفاق نیفتاده یا سیکل ثابتی دارد.
محمد علی‌محمدی افزود: نمونه بارز این بحث توجه به منابع آبی بوده چراکه توجه اقتصاد مقاومتی به پتانسیل‌های داخلی است، حال در این راستا ما نیز باید به پتانسیل‌های آبی داخلی استان توجه کنیم در این راستا اصلاح الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع آبی باید مدنظر قرار گرفته و حتی می‌توان کمیته‌ای تشکیل داد تا بتوان استفاده بهینه‌ای از منابع آبی داشته باشیم.
احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اشاره به مجتمع فرهنگی فیروزان نهاوند که با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون راکد و نیازمند تزریق اعتبار است، گفت: همچنین مجتمع فرهنگی هنری زنگنه ملایر نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی فاقد اعتبار بوده که خواستار تخصیص اعتبار استانی به پروژه‌های مذکور هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن