Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم اعتماد آفرینی از رویکردهای محوری دولت سیزدهم است

اعتماد آفرینی از رویکردهای محوری دولت سیزدهم است

استاندار همدان گفت: اعتماد آفرینی یکی از تاکیدات مورد نظر مقام معظم رهبری است که دولت سیزدهم این موضوع را به عنوان یک تکلیف مهم و اولویت در دستور کار قرار داده و تا کنون برای تحقق این مهم تلاش کرده و در این راستا حرکت می‌کند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه استان همدان، افزود: مسئولان در تلاشند تا در راستای جهاد تبیین، علیه سیاه‌ نمایی‌ها و تحریف دستاوردهای نظام توسط دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی، به صورت موثر و اثربخش اقدام کنند.

 وی با تاکید بر اینکه باید با تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری مردم را امیدوار کرد، اظهار داشت: در جریان تحریم‌های ظالمانه ایران اسلامی توسط استکبار جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی دستاوردهای بزرگی داشته که باید در یک اقدامی جهادی این دستاوردهای بزرگ تبیین شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: دشمن سعی در فروپاشی کشور با استفاده از تحریم دارد اما ایستادگی مردم و تدابیر مقام معظم رهبری، خیالات خام آن‌ها را نقش بر آب کرده است.

قاسمی فرزاد گفت: اوایل شیوع ویروس کرونا، دشمنان مردم ایران از دادن واکسن به کشورمان امتناع کردند اما با همت و تلاش جوانان انقلابی هم اینک ۶ نوع واکسن در داخل کشور و به میزان انبوه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از خواسته های رهبری فرزانه انقلاب توجه به عرصه‌های جدید تولید بر پایه دانش بنیان و با رویکرد اشتغال آفرینی است، گفت: طبق نظر معظم له، توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان باید در راستای حمایت از تولید باشد و رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان تمامی جوانب را در نظر گرفتند و نکات ارزشمند و تاثیرگذاری در راستای مسئولیت‌پذیری ذکر کردند.

قاسمی فرزاد، عملکرد دولتمردان سیزدهم در استان همدان در حوزه سلامت، معیشت و تنظیم بازار را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در راستای توجه به مسکن، طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت که سهم استان همدان از این پروژه، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر  قیمت مسکن یک جهش بزرگ در کشور و استان داشته است، بنابراین تامین مسکن به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده که در این باره طی اقدامات و پیگیری‌های انجام شده یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در سطح استان همدان مهیا و آماده شده است.

استاندار همدان گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در حوزه گردشگری باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشت چرا که وجود بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر و جاذبه گردشگری در استان همدان می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند.

قاسمی فرزاد افزود: برنامه‌های مختلفی برای محیط پیرامونی غار علیصدر در نظر گرفته شده که می‌تواند در رونق و توسعه این مجموعه و محیط و روستاهای اطراف آن نقش موثری داشته باشد.

وی اظهار داشت: استان همدان بیشتر جنبه کشاورزی دارد و منابع آبی استان نیز در این زمینه دچار کمبود شده است که باید در روش‌های استفاده و تغییر الگوی گشت و همچنین مکانیزه کردن تجدید نظر شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان اضافه کرد: برای رفع مشکل تامین آب شرب همدان تکمیل پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان به طور جدی پیگیری شده و در این راستا به دنبال بازدید وزیر نیرو و معاونان وزارتخانه از این طرح، اعتبار مناسبی برای آن اختصاص یافت که روند اجرای طرح  را شتاب بخشید.

قاسمی فرزاد ادامه داد: با توجه به وضعیت استان همدان در حوزه پزشکی، به دنبال تقویت و سامان‌دهی گردشگری سلامت هستیم ضمن اینکه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی به عنوان یک مرکز درمانی بزرگ منطقه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی، وجود فرودگاه بین المللی در همدان را یکی از ظرفیت های خوب استان برشمرد و گفت: از ابتدای مسئولیت در استان همدان، راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی استان را در دستور کار قرار دادیم و هم اینک هفته ای ۲ پرواز رفت و برگشت به مقاصد مشهد مقدس و کیش از این طریق انجام می‌شود.

استاندار همدان برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان، پیگیری طرح جامع شهری همدان، تدوین سند قرآنی و فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی، تدوین سند یکساله توسعه استان با هدف دستیابی به نرخ رشد ۷.۵ درصد و ابلاغ آن به همه دستگاه ها را از دیگر توفیقات استان همدان در چند ماه اخیر برشمرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه پس از ماه مبارک رمضان روند سفر به شهرستان های استان را ادامه خواهیم داد، گفت: برنامه سفر راهیان نور به مناطق جنگی نیز ساماندهی و پس از ۲ سال با هماهنگی‌ و احیای اقامت‌گاه‌ها از سر گرفته شد.

استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده در حوزه اقتصاد، حرکت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای گره گشایی از این مشکلات و رفع موانع بر سر راه شکوفایی اقتصادیی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن