Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

وزیر نیرو گفت: هیچ برنامه‌ای برای واردات آب نداریم و در حوزه دیپلماسی آب با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم.

به گزارش "همدان نیوز"، علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه مذاکرات تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق‌آبه‌ها به نقاط خوبی دست یافته‌ایم. تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌و از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکیدهای رئیس‌جمهوری این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

وی درباره برنامه وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌ها در حوزه‌های آب، برق و آبفا اولویت‌بندی شده است؛ به طوری که ٢٣٠ پروژه اولویت‌دار در حوزه آب و آبفا و حدود ٥٠ پروژه اولویت‌دار نیز تنها در بخش نیروگاهی در دستور کار داریم و معادل همین عدد نیز در خطوط انتقال و پست و شبکه مورد توجه است.

وزیر نیرو ضمن اشاره به پروژه آبرسانی به شهر همدان، تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهر همدان یک اَبَر پروژه است که از 17 سال پیش شروع شده و متأسفانه همچنان تکمیل نشده است. از سال گذشته توجه ویژه‌ای به این پروژه داشتیم چرا که پروژه آبرسانی به همدان تا پیش از سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی نداشت اما با توجه به اهمیت تأمین آب این شهر این طرح را جزء پروژه‌های ویژه قرار دادیم.

محرابیان درباره جزئیات پروژه آبرسانی به همدان گفت: این پروژه به طول 140 کیلومتر لوله 1600 یعنی با قطر یک متر و 60 سانتی‌متر به همراه سه ایستگاه پمپاژ که آب را به ارتفاع 600 کیلومتر در کوهستان پمپاژ می‌کند و از مسیر سخت به تصفیه‌خانه می‌رساند، تشکیل شده است. در سال جاری با بسیج امکانات و اعتبارات تلاش خود را برای اتمام پروژه در اسرع وقت به کار بستیم.

وزیر نیرو در تشریح زمان افتتاح پروژه آبرسانی به همدان گفت: فاز یک این طرح می‌تواند مسئله آب همدان را مرتفع کرده و تلاش می‌کنیم طی دو تا سه هفته آتی این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان ادامه داد: در حال حاضر آب شرب مردم همدان از محل سد اکباتان و همچنین منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود که با توجه به شرایط نامطلوب میزان بارش در سد اکباتان میزان برداشت آب از چاه‌ها را افزایش داده‌ایم تا منابع آب شرب تامین شود.

وزیر نیرو در پایان با تأکید بر تکمیل پروژه آبرسانی به همدان گفت: با افتتاح این پروژه مسئله آب همدان مسئله آب شرب این شهر به صورت پایدار حل خواهد شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن