Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس گزارش نوبخت درباره لایحه برنامه ششم نیاز به امضای رییس‌جمهور ندارد

مفتح:
گزارش نوبخت درباره لایحه برنامه ششم نیاز به امضای رییس‌جمهور ندارد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آن‌چه در ۴ مردادماه ازسوی آقای نوبخت تقدیم مجلس شد، به امضای رییس جمهور و همچنین اعلام وصول ازسوی هیات رییسه مجلس نیاز ندارد، چرا که صرفاً گزارشی است درباره لایحه‌ای که پیش از این در آخرین روزهای کاری مجلس نهم ازسوی هیات رییسه اعلام وصول شده بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح با اشاره به ادعای نادرست یکی از نمایندگان درباره ارائه لایحه برنامه ششم به مجلس، با امضای نوبخت به‌جای رییس‌جمهور اظهار کرد: لایحه‌ای تحت عنوان احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه، مدتی قبل توسط هیات رییسه مجلس نهم اعلام وصول شده است.

او گفت: اساساً تنها زمانی یک لایحه از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول می‌شود که مصوب دولت باشد و با امضای رییس جمهور محترم به مجلس تقدیم شده باشد و این لایحه که توسط هیات رییسه مجلس نهم اعلام وصول شده بود، در اجرای ماده ۱۴۱ آیین‌نامه داخلی در مجلس جدید دوباره در دستور کار قرار گرفت و به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: آن‌چه اخیراً در تاریخ ۴مردادماه امسال ازسوی آقای نوبخت تقدیم مجلس شد، صرفاً گزارشی است درباره لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه که پس از آن‌که با امضای رییس جمهور تقدیم مجلس شده بود، با استناد ماده ۱۴۱ آیین‌نامه داخلی در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۵ به‌اصطلاح چاپ شد و در اختیار کمیسیون‌ها قرار گرفت.

عضو هیان رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تصریح کرد: آن‌چه در ۴ مردادماه ازسوی آقای نوبخت تقدیم مجلس شد، به امضای رییس جمهور و همچنین اعلام وصول ازسوی هیات رییسه مجلس نیاز ندارد، چرا که صرفاً گزارشی است درباره لایحه‌ای که پیش از این در آخرین روزهای کاری مجلس نهم ازسوی هیات رییسه اعلام وصول شده بود.

این نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به محتوای ماده ۱۴۱ آیین‌نامه داخلی، گفت: مواردی که تا پایان یک دوره مجلس، نیمه‌کار باقی می‌ماند، دولت یا تعدادی از نمایندگان در مجلس بعد می‌توانند از هیات رییسه برای ادامه بررسی آن طرح یا لایحه درخواست کنند.

مفتح در پایان تصریح کرد: این اتفاق درمورد لایحه مذکور افتاده و از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده است و در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۵ نیز چاپ شده و در اختیار نمایندگان در کمیسیون‌ها قرار گرفته است. علاوه بر این، گزارش دیگری درباره این لایحه ازسوی دکتر نوبخت تقدیم مجلس شده که این گزارش نیز در تاریخ ۴ مردادماه ۹۵ شماره خورده و در اختیار مجلس قرار گرفته است.

منبع: ایلنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن