Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس زمان دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق

خجسته اعلام کرد:
زمان دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه زمان جنگ تحمیلی تمام کشورهای استکبارگر و مزدوران آنها در منطقه مقابل ما قرار گرفتند و تصور می‌کردند بعد از آغاز جنگ سه روزه به تهران می‌رسند، گفت: اما اتحاد و همدلی بین مردم کمر ابرقدرت‌ها را شکست.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته گفت: زمانی که جنگ به ما تحمیل شد تمام کشورهای استکبارگر و ایادی و مزدوران آنها در منطقه مقابل ما قرار گرفتند و تصور می کردند بعد از آغاز جنگ سه روزه به تهران می رسند اما اتحاد و همدلی بین مردم کمر ابرقدرت ها را شکست و در نهایت پیروزی را منجر شد که تاریخ مشابه آن را به خود ندیده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیداری کشورهای اسلامی درمقابل استکبار را نتیجه ایثار و ایثارگری دانست و عنوان کرد: امروز کشورهای اطراف ما و حتی کشورهای اروپایی ناامن شده اند در حالی که جمهوری اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دشمنان ما بعد از سیلی که در هشت سال دفاع مقدس خوردند امروز از طریق جنگ های نیابتی تکفیری ها و داعشی ها ورود پیدا کرده اند و قصد دارند منطقه را ناامن کنند اما در این بین باز هم کشور ما از امنیت بالایی برخوردار است.

خجسته در ادامه درخصوص غرامت جنگی که جمهوری اسلامی ایران می تواند از کشور عراق پیگیری کند، گفت: بالاخره بعد از تمام ظلم هایی که به ایران شد، سازمان ملل عراق را آغازکننده جنگ دانست و 97 میلیارد دلار به عنوان غرامت مشخص کرد که کشورمان هم پیگیر این قضیه است اما منتظریم بعد از اینکه کشور عراق به ثبات رسید این مبلغ را از آنها پیگیری کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به خاطره ای از دوران حضور در جبهه‌های جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: 15 مرداد سال 61 بود که در ورودی خانقین از بخش های اطراف قصرشیرین مورد محاصره قرار گرفتیم و عراقی‌ها به تمام رزمندگان تیر خلاصی زدند که در این جریان تنها 3 نفر زنده ماندیم که اسیر شدیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پایان اظهار کرد: در میان نیروهای عراقی که ما را دستگیر کردند متوجه شدیم سربازان صرفا از کشور عراق نیستند بلکه نیروهای اردنی، مصری با تجهیزات کشورهای اروپایی مشاهده کردیم یعنی در مجموع در همان لحظه حضور 9 کشور دیگر را مقابل خود دیدیم که در نهایت به اسارت گرفته شدیم، از این رو پیروزی دفاع مقدس ما نه تنها دربرابر کشور عراق بلکه در برابر تعداد زیادی از کشورها صورت گرفت.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن