Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس یارانه 45 هزارتومانی جوابگوی هزینه‌های روزمره مردم نیست

نماینده مردم اسدآباد در مجلس:
یارانه 45 هزارتومانی جوابگوی هزینه‌های روزمره مردم نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ها با اجرای ناصحیح قانون هدفمندی،هزینه های توزیع پول نقد درجامعه را نیز افزایش دادند،گفت: پرداخت یارانه ۴۵ هزارتومانی و افزایش چندبرابری هزینه ها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش "همدان نیوز"، اکبر رنجبرزاده با تاکید براینکه در هدفمندی یارانه ها اصل قانون اجرا نشد،گفت: دولت ها با اجرای ناصحیح قانون هدفمندی ضمن تخلف از قانون، هزینه های توزیع پول نقد در جامعه را نیز افزایش دادند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قطع پرداخت یارانه نقدی برای افزایش سطح تامین اجتماعی افراد باید در دستورکار دولت قرار بگیرد،تصریح کرد: با توجه به برخی ملاحظات این مهم در سال جاری و در دولت فعلی ممکن نخواهد بود؛اما دولت آتی باید اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

دولت ها برنامه ریزی مشخصی در موضوع هدفمندی یارانه ها نداشتند

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه پرداخت یارانه 45 هزار تومانی و افزایش چند برابری هزینه ها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، افزود:پرداخت رقم فعلی یارانه نقدی جوابگوی هزینه های روزمره مردم هم نیست.

تاثیر موضعی قانون هدفمندی یارانه ها برمشکلات اقتصادی کشور

وی ادامه داد: دولت قبل و همچنین دولت فعلی برنامه ریزی های مشخصی در بحث یارانه ها نداشتند و بدون کارکارشناسی دقیق به اجرای قانون هدفمندی پرداختند.

رنجبرزاده با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها تاثیر موقت و موضعی برمشکلات اقتصادی ما داشته است، تصریح کرد: شیوه فعلی قانون هدفمندی یارانه ها تبعات بسیاری بر اقتصاد و همچنین معیشت مردم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس به جد پیگیر اصلاح مسیر هدفمندی یارانه ها است، افزود: مجلس عدم حذف دهک های بالا را جرم دانسته بود که بعد این مهم حذف شد؛ اما در اصل موضوع و تاکید نمایندگان مردم بر قطع پرداخت یارانه نقدی به همه مردم شکی نیست.

رنجبرزاده با بیان اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر در قالب قانون هدفمندی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: دولت یازدهم باید با شناسایی دهک های پردرآمد نسبت به حذف آن ها و پالایش مسیر هدفمندی اقدام می کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتظار می رود دولت دوازدهم  اصلاح مسیرهدفمندی و حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن