Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس آمادگی سپاه برای کمک به تأمین نیرو در پزشکی قانونی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد:
آمادگی سپاه برای کمک به تأمین نیرو در پزشکی قانونی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نکته اساسی و به تعبیری بیت الغزل رشد و تعالی انسان، معنویت است، گفت: باید در فعالیت های اجتماعی معنویت را در خود حکم‌فرما کنیم چراکه این، خمیرمایه اصلی است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست بصیرتی که امروز در سالن کنفرانس اداره کل پزشکی قانونی استان همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: یکی از نکات کلیدی و اساسی در تدبیر مقام معظم رهبری انتقال فرهنگ دفاع مقدس در بدنه جامعه به ویژه در نسل سوم و چهارم انقلاب است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس گنجی است که باید این گنج را استخراج کرد، افزود: در ابعاد مختلف آن چیزی که مدیران، مسئولین و اقشار مردم به این نیازمند هستند عرصه های دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یکی از کارهای ارزشمندی که مقام معظم رهبری دارند این است که مقید به مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس هستند و تقدیر و تجلیل از کسانی که در این زمینه‌ها مؤثر می‌دانند از جمله خانواده های جانبازان و فرزندان شهدا و همه کسانی که به نوعی در این دفاع مقدس تأثیر داشتند.

وی با اشاره به تقریظ رهبری بر چهار کتاب دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: این اولین باری است که این تقریظ بر چهار کتاب توسط ایشان صورت گرفته و همچنین توسط فرمانده کل سپاه و مسئولین کشوری و استانی تقدیر انجام شد.

سردار ابوحمزه تأکید کرد: جمع بندی کتب تقریظ شده قبلی توسط مقام معظم رهبری در کتاب «آب هرگز نمی میرد» است که پیشنهاد می شود این کتاب را به دلیل نکات ارزشمندی که در آن نهفته است مطالعه کنید که می تواند راه‌گشا باشد که همه ایثارگران در دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند و خداوند نصرت عنایت کند تا بتوانند تا پایان عمر در خدمت انقلاب و نظام باشند.

وی اضافه کرد: کاری که شما در پزشکی قانونی انجام می دهید کار بسیار مبنایی است و کم و بیش در جریان خدمات و تلاش های بی شائبه شما هستیم وبدانید در نظام جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات باید حل و فصل شود و نکته مهم و اساسی این است که تلاش همه انبیاء و ائمه(ع) و شهدا و آزادگان و مجاهدان بر آن بود که نظام جمهوری و حکومت اسلامی شکل بگیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به کتاب «شهیدان راه فضیلت» از علامه امینی بیان کرد: در این کتاب حدود 134 نفر از مجتهدین و شخصیت‌های مهم شیعه از قرن سوم تا سیزدهم در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند و علامه امینی آن را به رشته تحریر درآورده است، بنابراین این همه شهید تقدیم کردیم و نتیجه آن انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل نظام اسلامی در ایران حرکت بی‌نظیری بود، یادآور شد: در تمام قرون اسلامی هیچ حرکتی به این صورت شکل نگرفته است و همین حرکت‌هایی که در سوریه، فلسطین، لبنان و ... هست همه شروع کار و نسیم اسلام است که وزیدن گرفته و زمینه و بستری را فراهم می کند که اسلام جهانی شود.

ابوحمزه تأکید کرد: هر کسی در هر جایی در این نظام انجام وظیفه می‌کند به طور قطع تأثیر آن را خواهد دید و بدانید هر تلاش و کوششی که انسان انجام می دهد خداوند جبران می کند و شما با این محدودیت ها که در این اداره دارید باید با دلسوزی بیشتر این بار را به سرمنزل مقصود برسانید.

تدبیر، تلاش و توکل باید سرلوحه امور باشد

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص انجام هر کاری، عنوان کرد: در هر کاری باید سه نکته را سرلوحه خود قرار دهیم: تدبیر، تلاش و توکل، همه مشکلات و کمبودهایمان باید با این سه نکته حل شود و فلسفه وجودی بسیج همین است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: خروجی بسیج باید تسهیل شود و ممنوعیت ها و ایرادها را باید رفع کرد و در مورد کمبود پزشک، سپاه این آمادگی را دارد که از طریق رایزنی با بسیج جامعه پزشکی، پزشکان بسیجی، مؤمن و دلسوز را به این اداره اعزام کند تا مشکلات این اداره حل شود.

وی گفت: قاضی که در دادگاه حکم را صادر می کند برگرفته از این اداره است، بنابراین هر چقدر کارتان درست و صحیح‌تر انجام شود کمک به مردم است و حقی را به صاحب حق برسانید تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.

ابوحمز با بیان اینکه در قانون اساسی وظیفه اصلی سپاه حفاظت و حراست از کشور است، ابراز داشت: در هر بخش و نهادی که نیاز داشته باشد ما آماده ایم که از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم و بتوانیم کارها را با توان و قوت بیشتر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر اندازه دقیق تر و ظریف تر کاری انجام شود به طور قطع از سوء استفاده جلوگیری می شود، بیان داشت: آن چیزی که همه ما و شما به آن نیاز داریم معنویت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: نکته اساسی و به تعبیری بیت الغزل رشد و تعالی انسان، معنویت است و باید در فعالیت های اجتماعی روح معنویت را در خود حکم‌فرما کنیم چراکه این، خمیرمایه اصلی است که شما را موفق خواهد کرد و خسته نمی کند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که روحیه حرکت به جلو را از شما نمی گیرد، معنویت است، عنوان کرد: در بخش های مختلف باید این معنویت را ایجاد کنید چرا که کار شما در این اداره کار حساسی است و باید این ظرفیت سازی را در خود به وجود آورید و آن چیزی که در کوران حوادث و مشکلات می تواند انسان را نگه دارد، معنویت است که مراقبت و مواظبت کنیم.

ابوحمزه در ادامه تأکید کرد: راهکار کسب معنویت دو چیز است یکی مقید بودن به انجام واجبات و مقید بودن به ترک گناه، اینکه انسان در خلوت و آشکار و پنهان در محیط کار خود بداند که در پیشگاه خداوند است و گناه نکند چراکه گناه انسان را نابود و روح انسان را کسل می کند.

وی گفت: به هر شکلی باید عدالت رعایت شود و مر قانون را انجام دهیم بنابراین در ارتباط ها و تعاملات باید توجه کنیم آنچه که واجب الهی است باید انجام دهیم و آنچه که محرمات الهی است باید رعایت شود که مرتکب آن نشویم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خطاب به کارکنان اداره کل پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: شما باید این زمینه را از طریق نشریات، اصحاب رسانه و فضای مجازی فراهم کنید که فعالیت ها در جامعه بیشتر شود و هر چقدر مردم درباره پزشکی قانونی آگاه شوند زمینه رشد شما بیشتر می شود و این یک راهکار است که باعث پیشرفت شما در این اداره می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن