Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تبعیض میان حقوق معلمان با دیگر کارکنان دولت شایسته نیست

تبعیض میان حقوق معلمان با دیگر کارکنان دولت شایسته نیست

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی معلمان گفت: اکنون تفاوت و تبعیضی در پرداخت حقوق معلمان نسبت به کارکنان دیگر دولت وجود دارد که شایسته نیست.

 

به گزارش "همدان نیوز"،  تعدادی از فرهنگیان استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، کرمانشاه، تهران و همدان در جلسه با امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، اسناد مربوط به انتقاد فرهنگیان نسبت به بودجه پیشنهادی سال96 این حوزه را در قالب پویش بودجه عادلانه در اختیار وی قرار دادند.

در این جلسه نمایندگان فرهنگیان ضمن انتقاد به بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش اعلام کردند که به طور معمول بودجه‌ای که از سوی دولت ارائه می‌شود چندان قابل تغییر نیست اما تلاش خود را برای برخی تغییرات به کار می‌گیرند؛ ضمن آنکه دولت باید منابع پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا نمایندگان مردم آن را بررسی و تصمیم گیری کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان در این جلسه با اشاره به وضعیت معیشتی معلمان، تبعیض در پرداخت حقوق، نظام رتبه بندی و حفظ جایگاه و شأن معلمان، تصریح کرد: اکنون تفاوت و تبعیضی در پرداخت حقوق معلمان نسبت به کارکنان دیگر دولت وجود دارد که شایسته نیست.

امیر خجسته با اشاره به اینکه مزایای پرسنل سایر دستگاه‌های دولتی در آموزش و پرورش وجود ندارد، خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که شأن و جایگاه معلمان بسیار بالاتر از آن است که تصور شود؛ این بحث مادی است در حالی که جایگاه معلم جایگاه معنوی بوده و منزلت و مقام معلم در جامعه مطرح است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جزء کوچکی از جایگاه معلم بحث مادی است، ادامه داد: شأن معلمان بسیار بالاتر از آن است که هدف و محور مطالبات خود را در قالب بحث‌های مادی مطرح کنند؛ با این حال مجلس و دولت برای تحقق مطالبات فرهنگیان اهتمام ویژه را داشته و همکاری لازم را انجام خواهند داد و نمایندگان مردم در خانه ملت به طور ویژه برای حل مشکلات معلمان تلاش می‌کنند.

گفتنی است؛ شماری از فرهنگیان با راه اندازی یک پویش با عنوان «بودجه عادلانه برای افزایش دستمزد معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس» و جمع آوری امضاء از فرهنگیان از مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا در بودجه پیشنهادی سال96 وزارت آموزش و پرورش ارائه شده از سوی دولت تجدید نظر کند.‎

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن