Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس پیش بینی یک هزار و 530 شعبه اخذ رای برای انتخابات96 در همدان

پیش بینی یک هزار و 530 شعبه اخذ رای برای انتخابات96 در همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و 530 شعبه اخذ رای در این استان برای انتخابات سال آینده پیش بینی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در جریان بازدید استاندار همدان از ستاد انتخابات استان اظهار کرد: 23 مرحله از 25 مرحله فرایند انتخابات به صورت الکترونکی برگزار می شود.

وی با ذکر اینکه 6 کمیته برای برگزاری انتخابات شکل گرفته است اضافه کرد: کمیته فناوری و اطلاعات از مرحله اعلام شروع انتخابات توسط وزارت کشور تا تکمیل و ارسال صورتجلسه تکلیف دارد.

وی اضافه کرد: کمیته فناوری زمینه اتصال شبکه بخشداریها و فرمانداریها به ستاد انتخابات استان و وزارت کشور را فراهم می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: چندین مانور ملی و استانی با هدف ارزیابی میزان آمادگی حوزه فناوری برای برگزاری انتخابات برگزار شده که همدان رتبه شایسته ای داشته است.

الهی تبار با ذکر اینکه یک هزار و 426 شعبه اخذ رای در انتخابات گذشته پیش بینی شده بود بیان کرد: در انتخابات دوره گذشته در 80 نقطه روستایی و شهر فرسفج انتخابات برگزار نشد ولی در انتخابات پیش رو با محاسبه این مناطق شمار شعب به حدود یک هزار و 530 شعبه می رسد.

وی گفت: 99 درصد شعب اخذ رأی همدان به شبکه ارتباطی متصل هستند و هم اینک تنها 15 شعبه به صورت آفلاین ارتباط خود را برقرار می کنند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: کمیته پشتیبانی انتخابات امکانات مورد نیاز تمامی بخشدارهای را تامین کرده و بخشداریها از آمادگی کامل برای نامنویسی داوطلبان برخوردارند.

الهی تبار تصریح کرد: با توجه به حساسیت در نوع کار کمیته استعلام و قرار دادن سوابق افراد در اختیار کمیته اجرایی، این وظیفه به حراست استانداری محول شده است.

وی اضافه کرد: کمیته آموزش اقدام به برگزاری دوره های مختلف برای تمامی رده های درگیر در فرایند انتخابات کرده و چندین دوره آموزشی در فرمانداریها و بخشدارهای برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: کمیته حقوقی با مسئولیت دفتر ارزیابی استانداری و با هدف پاسخگویی به سوالات و ابهامات حقوقی شکل گرفته است.

الهی تبار افزود: کمیته امنیتی انتخابات نیز تمامی مسائل امنیتی را قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات پیگیری می کند.

وی گفت: نامنویسی از داوطلبان حضور در انتخابات از روز دوشنبه 30 اسفند سالجاری آغاز شده و تا 6 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان افزود: با آغاز فرایند نامنویسی، پرونده داوطلبان انتخابات تکمیل شده و هیات اجرایی کار خود را برای بررسی صلاحیت ها آغاز می کند.

الهی تبار افزود: شهرستان فامنین فاقد مرکزی برای ارائه عدم سوء پیشینه به داوطلبان بود که با همکاری انتظامی استان این مشکل رفع شد.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن