Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس احتمال افزایش هزینه حج سال97

احتمال افزایش هزینه حج سال97

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت احتمال داد که با توجه به افزایش قیمت سوخت و خدمات در عربستان هزینه‌های حج سال آینده با افزایش قیمت مواجه شود.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به افزایش قیمت برخی خدمات و سوخت در عربستان و اثرگذاری آن بر نرخ حج ۹۷، عنوان کرد: افزایش قیمت حج امسال با توجه به رشد قیمت سوخت در عربستان محتمل است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسم حج گران‌ترین ایام در عربستان به شمار می‌آید، افزود: افزایش قیمت‌ها در اسکان مسافران و هتلینگ مسافران تأثیرگذار خواهد بود و می‌توان این افزایش قیمت‌ها را با تدابیری کمرنگ کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مسافران کشورهای غیر با واحد پولی دلار وارد عربستان می‌شوند و ایرانیان با واحد پولی ریال، پول ایران قدرت رقابت پذیری ندارد و به طور طبیعی هتل‌های نزدیک به مسجد الحرام را مسافران کشورهای دیگر رزرو می‌کنند.

حسینی‌کیا با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی در مکه توسط ایرانیان، عنوان کرد: چنین اقداماتی به علاوه بردن مواد اولیه از کشور به عربستان برای تهیه غذا و همچنین خرید سوغات و مایحتاج سفر از داخل کشور می‌تواند از افزایش قیمت حج بکاهد.

وی یادآور شد: بخشی از این هزینه‌ها با تدبیر مسئولان، دست اندرکاران و برخی دیگر توسط مردم می‌تواند کاهش یابد تا این هزینه‌ها به حجاج و زوار فشار نیاورد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت اضافه کرد: در عین حال سفر حج شرایطی دارد که اصلی‌ترین شرایط آن استطاعت مالی است و کسانی باید در این سفر حضور یابند که توانایی پرداخت هزینه‌ها را داشته باشند در غیر این صورت سفر حج بر آن‌ها واجب نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن