Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دانشگاه فرهنگیان سالیانه باید 30 هزار دانشجو جذب کند/مسئولین فعلی اعتقادی به سند تحول بنیادین ندارند

دانشگاه فرهنگیان سالیانه باید 30 هزار دانشجو جذب کند/مسئولین فعلی اعتقادی به سند تحول بنیادین ندارند

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم می‌گوید دانشگاه فرهنگیان باید سالانه ۳۰ هزار دانشجو پذیرش می‌کرد درحالی که امروزه این رقم به ۳ هزار رسیده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره نحوه اجرای سند تحول بنیادین طی چند سال اخیر، گفت: این سند در سال1390 رونمایی شد بنابراین از 90 تا 91 اقدامات لازم برای اجرایی شدن نظام 3، 6،3 شروع شد که این اقدام گامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین بود.

تاسیس دانشگاه فرهنگیان گامی موثر در راستای اجرای سند تحول بنیادین در دولت دهم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین تاسیس دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 بود که این دانشگاه در سال 91 حدود  23 هزار نفر  و 500 دانشجو جذب کرد؛ در همان زمان اقدامات مناسبی در راستای سازماندهی مدارس و معلمان انجام گرفت و برنامه‌های لازم برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به استان‌ها ابلاغ گردید.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: در سال‌های آغازین اجرای این سند گام‌های موثری برای تحقق آن برداشته شد اما در طول 5 سال گذشته علاوه براینکه اقدام خاصی برای تحقق سند بنیادین انجام نگرفته است بلکه در برخی زمینه‌ها نیز راهکارهای قبلی به کار گرفته نشد.

حاجی بابایی ادامه داد: مجتمع‌های روستایی به نام طرح ترنم ولایت در کل کشور در سال‌های ابتدایی اجرای سند تحول بنیادین ایجاد شد اما درحال حاضر در بسیاری از مناطق اجرا نمی‌شود.

مسئولان فعلی به سند تحول بنیادین اعتقادی ندارند

وی درخصوص علت کاهش سرعت اجرای سند تحول بنیادین، توضیح داد: یکی از دلایل را می‌توان وجود افرادی در بدنه آموزش و پرورش دانست که به سند تحول بنیادین اعتقادی ندارند؛ دانشگاه فرهنگیان قلب سند تحول بنیادین است و بنابر برنامه ریزی‌های انجام شده این دانشگاه باید سالانه 30 هزار دانشجو پذیرش می‌کرد درحالی که امروزه این رقم به 3 هزار رسیده و چالش کمبود معلم در کشور را رقم زده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برای جبران نیروی اسانی موردنیاز کشور از ماده 28 اساسنامه فرهنگیان استفاده می‌کنند این درحالی است که این ماده برای مواقع اضطرار و استثنایی است.

حاجی بابایی ادامه داد: اگرچه در کشور دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا وجود دارد اما در این دانشگاه 70 درصد علم و 30 درصد آموزش‌های لازم برای معلم شدن در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد این درحالی است که در دانشگاه فرهنگیان 70 درصد روش تدریس و 30 درصد علم به دانشجویان آموزش می‌دهند بنابراین نیاز است این دانشگاه تقویت شود.

خصوصی‌سازی در آموزش و پروش مانعی برای اجرای سند تحول بنیادین

رئیس فراکسیون فرهنگیان در پایان افزود: اشتیاق و شوقی که برای خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش وجود دارد را می‌توان از جمله دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین دانست./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن