Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو سالانه ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب کند

آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو سالانه ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب کند

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درخصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش، گفت: در صورتی که دانشگاه فرهنگیان سالانه کمتر از ۵۰ هزار دانشجو جذب کند این مشکل حل نخواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش، گفت: درصورتی که آموزش و پرورش کمبود نیرو نداشته باشد باید سالانه به طور میانگین 30 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی پذیرش شوند و در مقابل نیز  30هزار معلم بازنشسته شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در 5 سال گذشته بیان می‌شد که آموزش و پرورش 150 هزار نیرو مازاد دارد که با این صحبت‌ها مسئولان و مجلس را به اشتباه انداختند بنابراین به دلیل عدم دقت مسئولان کمبود نیرو در آموزش و پرورش ایجاد شد؛ در طول 5 سال گذشته 150 هزار نیرو در آموزش و پرورش بازنشسته شد این درحالی است که فقط 40 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب شده است.

وی با اشاره به راهکار لازم برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشگاه فرهنگیان سالانه کمتر از 50 هزار دانشجو جذب کند این مشکل حل نخواهد شد.

حاجی بابایی ادامه داد: سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش باید اقدامات لازم برای جذب 50 هزار دانشجو در سال 97 را با دقت انجام دهند تا این دانشجویان پس از 2 سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با فرمول دانشگاه‌های علوم پزشکی که دانشجویان از یک سو تحصیل کرده و از سوی دیگر فعالیت‌های عملی انجام می‌دهند در سال سوم هم تدریس کرده و هم تحصیل کنند تا بتوان در کوتاه مدت چاله‌های کمبود نیرو در این وزارتخانه را برطرف کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام تلاش خود را برای کمک به آموزش و پرورش در زمینه پوشش کمبود نیروی انسانی انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی، ساختمان و فضای آموزشی و اعتبارات موردنیاز برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قابل تامین است.

حاجی بابایی یادآور شد: براساس بررسی صورت گرفته آموزش و پرورش در طول انقلاب می‌توانست با توجه به فضاهای دراختیار حدود 150 هزار دانشجو را در مجتمع‌های تربیت معلم جا دهد؛ امروزه این فضاها بیشتر شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ده‌ها هزار نیروی متخصص و متبحر با مدک دکترا در مقطع متوسطه مشغول تدریس هستند می‌توان از این افراد برای تدریس در دانشگاه‌های فرهنگیان استفاده کرد همپنین می‌توان از اساتید دانشگاه‌های علوم تربیتی نیز در این زمینه بهره برد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن