Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس هنرمندان منبت‌کار ملایر هنوز بیمه ندارند/ 60 درصد منبت کشور در ملایر تولید می‌شود

هنرمندان منبت‌کار ملایر هنوز بیمه ندارند/ 60 درصد منبت کشور در ملایر تولید می‌شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به تنهایی ۱۶ هزار جوان را در عرصه‌های مرتبط با منبت‌کاری مشغول به کار کرده است، خواستار توجه جدی مسئولان به بیمه آنها شد.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه با اشاره به رشد و توسعه هنر منبت‌کاری در استان همدان، گفت: متأسفانه با وجود اشتغال‌زایی بالای این هنر، هیچ حمایتی از سوی دولت از شاغلان در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان ملایر به تنهایی 16 هزار جوان را مشغول به کار کرده است، اظهار کرد: این جوانان عموما کار منبت یا مشتقات مربوط به آن را انجام می‌دهند که از برپایی نمایشگاه‌‎ها تا رنگ‌کاری محصولات منبت را شامل می‌‎شود.

وی با یادآوری اینکه 60 درصد از تولیدات منبت در شهر ملایر تولید می‌شود، اضافه کرد: استعداد صادرات در این محصول نیز به شدت وجود دارد و باید ازاین ظرفیت بالقوه به خوبی استفاده کرد.

آزادی‌خواه با اظهار تأسف از اینکه این هنرمندان بدون هیچ گونه حمایتی و حتی بدون بیمه مشغول به کار هستند، بر توجه دولت به ویژه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر این موضوع تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: هنرمندان منبت‌کار در کشور توانایی دارند با وام‌های رقم پایین 10 تا 20 میلیون تومانی نسبت به احداث کارگاه اقدام کنند ولی با وجود بازدید حضوری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از نحوه فعالیت این هنرمندان و متوجه شدن نیازها و درخواست‌های آنان تا کنون اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن