Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اختلاس‌های میلیاردی و فاصله طبقاتی مردم ایران را به تنگ آورده است

اختلاس‌های میلیاردی و فاصله طبقاتی مردم ایران را به تنگ آورده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه مسئولان باید با همدلی مشکلات اقتصادی کنونی را برطرف کنند گفت: آمریکا دشمن مردم ایران است و امروزه در عین بی حیایی با زور تهدید و آشکارا گردنه گیر اقتصادی جهان شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن لطفی در نشست علنی امروز (دوشنبه 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت: دنیا بداند که ما افتخار می کنیم به انبیا و اولیای الهی و به دین مبین اسلامی که دین آزادی، برابری و برادری است، و افتخار می کنیم به تاریخ و تمدن ایران اسلامی و به رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و همه شهدای عزیز که نماد استقلال کشور هستند.

نماینده مردم  رزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما افتخار می کنیم به شعرا، نویسندگان، دانشمندان، فضلا و نخبگان از ابوعلی سینا گرفته تا دانشمندان هسته ای امروز و افتخار می کنیم به ایران و ایرانی، اما آمریکا افتخار می کند به برقراری دموکراسی با توپ و تانک که آخرین شیوه آنها برای غارت و چپاول مردم کشورهای دیگر است.

وی تصریح کرد: نشانه ها و آثار تمدن ایران از فرارود تا میان رود از هندوستان تا یونان و روم در تمام موزه های جهان مرکز ثقل تاریخ تمدن بشر محسوب شده و بدون آنها تمدن و تاریخ بشری تعریف نشدنی است، اما بی تاریخان جهان با دستانی خون آلود، ویرانی، کشتار و قحطی را در قالب دموکراسی به مردم ستم دیده خاورمیانه هدیه می کنند.

لطفی افزود: آنان که ایران را حامی تروریست می دانند بهتر است سر خود را بالا کرده و شعر بنی آدم سعدی این شاعر بلند آوازه ایران را بر سر در سازمان ملل ببینند و در موزه های خود با تماشای آثار باستانی چند هزار ساله ایران منشور کوروش و قوانین حقوق بشری را مطالعه کنند و یا انبوه کتاب های شیمیدانان، فیزیکدانان و پزشکان ایران اسلامی را در کتابخانه های خود مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: هر چند موقتا بمباران رسانه ای غرب مانع از تشعشع تمدن اسلامی می شود اما به حول و قوه الهی ماه ایران پشت ابر نخواهد ماند، آمریکا دشمن مردم ایران است و امروزه در عین بی حیایی با زور تهدید و آشکارا گردنه گیر اقتصادی جهان شده است.

اختلاس‌های میلیاردی و فاصله طبقاتی مردم ایران را به تنگ آورده است

لطفی خطاب به نمایندگان مجلس و دولتمردان اظهار کرد: فقر، بیکاری، فساد اداری، مالی و اقتصادی، اختلاس های میلیاردی، گرانی، رانت خواری، رشوه خواری، اعتیاد، طلاق، آسیب های اجتماعی، تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها، قاچاق کالا و ارز، فاصله طبقاتی مردم را به ستوه آورده و رنج می دهند.

وی عنوان کرد: نابسامانی های اخیر اقتصادی، سفره کارگران و کشاورزان، فرهنگیان، حقوق بگیران و اقشار ضعیف جامعه را کوچک تر کرده و برعکس سفره ثروتمندان رنگین تر شده که این شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست، همچنین شایسته نیست که هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در چنین شرایطی دستورات غیر ضروری را در دستورکار صحن قرار دهد، بلکه شایسته است هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و نمایندگان ساماندهی وضعیت اقتصادی را در دستورکار قرار داده و از پرداختن به امور غیر ضروری پرهیز کنند.

اصلاحات واژه‌ای برای به رسمیت شناختن حقوق شهروندی است

لطفی خطاب به نمایندگان مجلس و ملت ایران یادآورشد: تنها راه نجات کشور از بحران های مذکور، حفظ اتحاد، همدلی و وحدت و انسجام توام با اصلاحات است، اصلاحات واژه وحشتناک و غریبی نیست که رعب آور باشد، اصلاحات بخش اجتناب ناپذیر از اقدام انقلابی ملت است و به عبارتی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی است که منجر به گویایی ارکان یک جامعه سالم می شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اعلام نظر کارشناسی دقیق مخالف با رای و نظر رهبری نیست.

سیستم ناکارآمد خودروسازی و جاده‌های کشور سالانه 16 هزار قربانی می‌گیرد

وی افزود: تعدد قوانین که منجر به بی عدالتی شده نیاز به اصلاحات دارد، قوانین پیچیده امور مالیاتی نیاز به اصلاحات دارد، قوانین پیچیده بانکی و کار و تامین اجتماعی که تولید صنعت را فلج نموده است نیاز به اصلاحات دارد، سیستم ناکارآمد خودروسازی و جاده‌های کشور که سالانه 16 هزار قربانی گرفته و 60 هزار نفر معلول تحویل جامعه بهزیستی می‌دهد باید اصلاح شود.

لطفی خاطرنشان کرد: نظام اداری و سیستم بانکی که منجر به فساد شده اند باید اصلاح شود، چرا دو سوم بودجه سالانه کشور که در اختیار شرکت های دولتی قرار دارد در کمیسیون تلفیق بررسی نمی شود، این روش باید اصلاح شده و به بودجه شرکت های دولتی رسیدگی شود.

هزینه های سرسام آور محصولات کشاورزان را به ستوه آورده است

وی خطاب به وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش افزود: آیا خبر دارید که هزینه های سرسام آور محصولات کشاورزی، کشاورزان را به ستوه آورده است و توان ادامه تولید ندارند؟ از شما می خواهم که در اسرع وقت به وضعیت کشاورزان این شهرستان رسیدگی کنید.

لطفی خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: عدم اجرای عدالت در کنترل آب های زیرزمینی منجر به درگیری بین مردم شده از جنابعالی می خواهم که در اجرای عدالت نهایت دقت را داشته باشید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آیا خبر دارید که نابسامانی های اخیر اقتصادی سفره فرهنگیان را تنگ‌تر کرده و آنها با مشقت زندگی می کنند؟  جنابعالی چه تدبیری اندیشیده اید؟ از شما می خواهم که در اسرع وقت نسبت به وضعیت معیشت فرهنگیان رسیدگی کنید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان از استاندار همدان به دلیل عنایت ویژه ای که به حوزه انتخابیه اش دارد، قدردانی کرد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن