Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس بیمه و معیشت جذب‌شدگان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود

بیمه و معیشت جذب‌شدگان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است در سال‌های گذشته ورود به آموزش و پرورش از سامانه مشخصی نبود و این موضوع به نظام آموزشی ضربه زد.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه با اشاره به اینکه در 40سال گذشته رویکردهای متعددی برای تربیت معلم اتخاذ شده است، گفت: نظام آموزش و پرورش با یک سری چالش‌های جدی و استراتژیک رو به رو است که از جمله این چالش‌ها کمبود بودجه، میزان تاثیرگذاری این دستگاه بر جامعه با توجه به گستردگی‌ آن، بی‌توجهی مدیران به مباحث اساسی و تنوع اولویت‌ها است چراکه با تغییر مدیران اولویت‌ها نیز تغییر می‌کنند.

مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند تربیت معلم از یک درگاه مشخص صورت گیرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون استخدام صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی قابل تامل و مترقی است، ادامه داد: در سال‌های گذشته ورود به آموزش و پرورش از سامانه و بستر مشخصی نبود و این موضوع ضربه بزرگی به نظام آموزشی و تربیتی کشور زد؛ به همین دلیل اکنون مسئولان به گذشته بازگشته و به این نتیجه رسیده‌اند تربیت معلم از یک درگاه مشخص سیاست درستی بود.

آموزش و پرورش معیشت نیروهای جذب شده در دانشگاه فرهنگیان را به خوبی تامین کند

وی با تاکید بر اینکه جذب نیرو صرفا از طریق این دو دانشگاه باید با جدیت ادامه پیدا کند، افزود: نامناسب بودن معیشت معلمان یکی دیگر از دلایل ضعف کیفی کار آن‎ها به شمار می‌آید چراکه ضعف اقتصادی تمامی زندگی افراد را مختل می‌کند به همین دلیل آموزش و پرورش باید بیمه و معیشت نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کند را از ابتدا جدی گرفته و آن‌ها را به خوبی تامین کند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است باید به معلمان خود آنچنان نگاه کنیم که کشورهای پیشرفته به این قشر از جامعه‌ می‌نگرند، اضافه کرد: متاسفانه هر دستگاهی هزینه‌های هنگفتی برای برنامه‌های فرهنگی صرف می‌کنند که عموما بی‌نتیجه می‌مانند و فرایند ناقصی را طی‌ می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه توضیح داد: اگر تمامی این برنامه‌ها همچون کلاس‌های تابستانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه‌های ورزشی و تربیتی در تعامل با آموزش و پرورش انجام شود و از ظرفیت فرهنگیان استفاده کنند علاوه بر استفاده بهینه از فرهنگیان می‌توان در حوزه نظام دستمزد نیز برای آن‌ها فرصت‌های درآمدزایی ایجاد خواهد شد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن