Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ورود مجلس به ماجرای تهدید مدارس توسط وزارت نیرو

ورود مجلس به ماجرای تهدید مدارس توسط وزارت نیرو

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن قانون رایگان شدن هزینه‌های آب و برق و گاز مدارس، از پیگیری مجلس در این خصوص خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی ‌بابایی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مصوب مجلس در خصوص رایگان شدن هزینه‌های آب و برق و گاز مدارس گفت: بر اساس قانون بودجه سالانه مصوب در مجلس، باید آب و برق و گاز مدارس در سال 1397 رایگان باشد ولی متاسفانه طبق اطلاعات به دست آمده تا کنون این قانون اجرایی نشده و همین امر مشکلات اساسی و کلیدی را برای آموزش و پرورش به وجود آورده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه مدیران مدارس در سراسر کشور با مشکل پرداخت بهای آب و برق و گاز موجه هستند؛ در صورتی که مجلس تمهیدی قانونی برای این موضوع اندیشیده بود.

ورود مجلس به ماجرای تهدید مدارس توسط وزارت نیرو

وی ادامه داد: با توجه به تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی، اینکه دولت قانون را اجرا نکند و وزارت آموزش و پرورش هم به راحتی از کنار این موضوع عبور کند، یکی از مشکلات اساسی کشور ماست که قانون مصوب مجلس و تایید شده از سوی شورای نگهبان و ابلاغ شده از طرف رییس جمهور توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا نمی‌شود.

این نماینده با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر اجرای این قانون خواهد بود، از دولت خواست در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

چطور می‌شود اجرای قانون یک ساله را 7 ماه به تاخیر انداخت

حاجی بابایی با اشاره به اینکه قانون رایگان بودن آب و برق و گاز مدارس دارای قیدی ذیل عنوان "رعایت الگوی مصرف" است، گفت: الگوی مصرف باید مشخص باشد لذا این قانون به آیین‌نامه و دستورالعملی احتیاج دارد پس دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه باید باید از میزان مصرف برآوردی داشته باشند و اعلام کنند.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: اکنون 7 ماه از سال گذشته و 5 ماه دیگر سال تمام می‌شود؛ چطور می‌شود اجرای قانونی را که برای یک سال نوشته شده، 7 ماه به تاخیر انداخت؟!/ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن