Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تحریم‌ها علیه ایران شدیدتر می‌شوند

تحریم‌ها علیه ایران شدیدتر می‌شوند

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفت که هدف از تحریم‌های این کشور علیه تهران، تغییر در رفتار ایران است.

 

به گزارش "همدان نیوز"، پمپئو در ادامه ادعا کرد: سیاست فشار حداکثری ترامپ بر ایران از فردا به صورت کامل اجرا می شود. تحریم‌ ها علیه ایران سخت خواهند بود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ۸ کشور معاف از تحریم نفتی ایران به مدتی زمان نیاز دارند تا بتوانند خرید نفتی خود را از تهران متوقف کنند. تحریم های جاری تا کنون نیز تأثیر زیادی داشته اند.

وی در ادامه ادعا کرد: سیاست فشار حداکثری ترامپ بر ایران از فردا به صورت کامل اجرا می شود. تحریم‌ ها علیه ایران سخت خواهند بود.

مایک پمپئو با اشاره به قتل مرموز منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در عربستان نییز گفت: تحقیقات مربوط به پرونده قتل «خاشقچی» و روند کشف حقایق در این خصوص همچنان ادامه دارد. برخی حقایق هنوز نامشخص هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: تقریباً تماس های روزانه ای با مقامات ترکیه و عربستان در این راستا داریم. اخیراً برخی از مقامات عربستان را در این خصوص مسئول حادثه مذکور می دانیم و در این خصوص به لغو روادید ۱۶ فردی که موفق به شناسائی آن ها شده ایم، اقدام کرده ایم.

پمپئو اضافه کرد: در حالیکه مسببین این حادثه را مسئول می دانیم، مصمم به حفظ روابط راهبردی خود با ریاض نیز هستیم.

وی با طفره رفتن از ۲ بار پاسخ خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز درباره معافیت چین و هند از خرید نفت ایران تنها گفت: تحریم بیش از ۶۰۰ (فرد و شرکت) ایرانی را در برنامه داریم... از مردم ایران حمایت می کنیم!

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن