Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سرنخ‌ پشت پرده‌‌های لایحه بودجه در دولت است

سرنخ‌ پشت پرده‌‌های لایحه بودجه در دولت است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس اعتقاد دارد برای پیدا کردن سر نخ پشت پرده های ردیف های بودجه ابتدا باید در دولت دنبالش بگردیم نه قوه مقننه زیرا تغییراتی اعمال شده از سوی مجلس ناچیز است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح با اشاره به برخی اظهارنظرهای منفی نسبت به عملکرد قوه مقننه در تصویب بودجه سالانه، گفت: اگر روند تصویب لایحه بودجه طی سالهای گذشته را بررسی کنیم می توان اذعان کرد علی رغم اینکه مجلس شورای اسلامی وقت زیادی را برای بررسی بودجه صرف می کند اما این مهم با تغییراتی کمتر از 5 درصد مواجه می شود از این رو عمدتا مواردی که دولت ارائه کرده تصویب می شود.

مجلس نمی تواند درآمد دولت را افزایش دهد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی دولت لایحه را به مجلس ارائه می دهد در قالب کیک درآمدی سهم بندی شده است، اظهارکرد: بنابراین نمایندگان نمی توانند درآمد دولت را افزایش دهند لذا نهایتا در برخی موارد باید این سهم جابجا شود که آن هم قوانین خاصی دارد و محدود است.

وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که همواره آخرین نفری که در مورد تغییر ردیف های اعتباری در کمیسیون تلفیق بودجه صحبت می کند نماینده و کارشناس دولت است که بیشترین سهم را در اعمال نظر نمایندگان مجلس دارد.

اگر ایراداتی به برخی از ردیف های بودجه وجود دارد ابتدا باید در تنظیم لایحه به دنبالش بود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین به نظر می رسد اگر ایراداتی به برخی از ردیف ها وجود دارد ابتدا باید در تنظیم لایحه به دنبالش بود و از سازمان برنامه و بودجه دلیل آن را جستجو کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع اگر به اعتقاد افراد پشت پرده ای در ردیف های لایحه بودجه وجود دارد در تنظیم لایحه باید مورد دقت قرار بگیرد از این رو پیشنهاد می شود اگر تردیدی شکل گرفته اقدام پژوهشی انجام شود تا مسائلی که مطرح است شفاف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای پیدا کردن سر نخ پشت پرده ها ابتدا در دولت دنبالش بگردیم نه قوه مقننه، خاطرنشان کرد: در این بین یادآور می شود سیاسی کاری ها در شرایط کنونی مناسب نیست و باید ایجاد هم افزایی بین قوای سه گانه افزایش یابد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن