Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس خبرنگار حق ندارد هر چیزی را منتقل کند

خبرنگار حق ندارد هر چیزی را منتقل کند

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر، درباره بی‌اطلاعی از وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق می‌گوید: متهم بعد از 48 ساعت می‌تواند با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

به گزارش "همدان نیوز"، چهارشنبه هفته گذشته گروهی از کارگران، اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد، دانشجویان و فعالان کارگری به مناسبت روز کارگر و در اعتراض به وضعیت معیشتی کارگران، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. نیروی انتظامی با این تجمع برخورد کرد و تعدادی از آنان و از جمله خبرنگار روزنامه شرق بازداشت شد. روز گذشته، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان مقابل مجلس و زمان آزادی آن‌ها، گفت: بازداشت‌شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.

در این باره با محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ در مجلس، تماس گرفتیم و از او درباره این موضوع و ورود کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت‌وگو کردیم.

پورمختار ضمن اظهار بی‌اطلاعی از موضوع بازداشت‌ها در تجمع روز کارگر گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی به این موضوع وارد نشده و در کمیسیون مطرح نشده است.

وی همچنین تأکید کرد: کسی که تخلف می‌کند، وظیفه نهاد‌های امنیتی است که با او برخورد کند.

پورمختار درباره اینکه محل نگهداری برخی بازداشتی‌ها، از جمله خبرنگار روزنامه شرق همچنان نامعلوم است، می‌گوید: هرچند که برای من معلوم نیست که محل نگهداری ایشان مشخص است یا نه، ولی قانون اجازه می‌دهد متهم بعد از 48 ساعت با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

او درباره اینکه گفته می‌شود خبرنگار روزنامه شرق اساسا در تجمع حضور نداشته و صرفا بعد از تجمع، پیگیر سرنوشت بازداشتی‌ها بوده، گفت: برخی در تجمعات نیستند، اما محرک‌اند، مسائل را رسانه‌ای می‌کنند و در اختیار ضدانقلاب و دشمن قرار می‌دهند. این‌ها ایجاد تشویش می‌کند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره رسالت خبرنگاری گفت: خبرنگار حق ندارد هر چیزی را منتقل کند. ضمن اینکه من اصلاً ایشان را نمی‌شناسم و نمی‌دانم به چه دلیل بازداشته شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن