Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تذکر به وزیر کار در خصوص بیمه 20 هزار خیاط ملایری

تذکر به وزیر کار در خصوص بیمه 20 هزار خیاط ملایری

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: سال هاست وضعیت 20 هزار خیاط ملایری را پیگیری می کنم، اما همچنان آنها از بیمه تامین اجتماعی محروم هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (شنبه، 4 خردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین (ع) در تذکر به وزیر نیرو گفت: شما، در حوزه چاه های غیرمجاز که در داخل این وزارتخانه چند تقسیم بندی مختلف دارد، پلمپ کردن را در دستورالعمل انحصاری قرار دادید که هنر نیست و نسخه واحد پیچیدن هم برای تمام کشور هنر نیست، بنابراین باید در این رابطه به سطح زیر کشت، محصولات کشاورزی، سابقه چاه ها و مجوزهای گذشته توجه کنید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما موضوع کم آبی را قبول داریم، اما اینکه تنها چاه ها را پلمپ کنیم، کشاورزان را نابود می کنیم، بنابراین اگر دردی اعلام می شود درمان آن نیز باید اعلام شود، کشاورز بعد از پلمپ چاه چطور می تواند سطح زیر کشت را آبیاری کند؟ این مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سال هاست وضعیت 20 هزار خیاط ملایری را پیگیری می کنم، اما همچنان آنها از بیمه تامین اجتماعی محروم هستند و این در حالیست که ظرفیت آنها برابر با 4 پتروشیمی و به معنای اشتغال عالی مولد است.

آزادی خواه در تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: مجلس تعداد زیادی مصوبات برای تسهیلات ازدواج، اشتغال و مسکن دارد، اما وقتی به مرحله ضمانت می رسد، جوانان با بهره مندی از آنها با مشکل مواجه می شوند، بنابراین رفع این مشکل می طلبد که با بانک ها تعامل کنیم تا تنها کارمند رسمی دارای گواهی کسر حقوق را معیار ارائه تسهیلات قرار ندهند و از سایر راه های ضمانت که در قانون وجود دارد نیز استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان در تذکر به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضمن تشکر از اقدامات گذشته شما باید بگویم که از ابتدای این دوره از مجلس به همراه دیگر نماینده ملایر پیگیر وضعیت راه های اصلی و روستایی این شهرستان هستیم، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است و امیدواریم در ماه های آینده شاهد گشایشی در این حوزه باشیم./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن