Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس چرا کالاهای اساسی دولتی باید در دکه ها عرضه شود؟

چرا کالاهای اساسی دولتی باید در دکه ها عرضه شود؟

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، گفت: قرار بود دولت کالاهای اساسی را به دست تمامی مردم برساند نه اینکه در حاشیه یک میدان و در چند دکه گوشت و یا سایر کالاهای اساسی به مردم ارائه شود.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته با انتقاد از عدم تخصیص صحیح 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی، گفت: دولت تاکنون یک برنامه اقتصادی مدون برای نجات مردم از چالش های ایجاد شده در کشور و حوزه معیشت آنها ارائه نکرده و هر روز یک تصمیم و برنامه اقتصادی اخذ و اعلام می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشخص شود 14 میلیارد دلاری که برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده کجا رفته است، افزود: دولت باید کالاهای اساسی را که ارز دولتی به آنها تخصیص یافته باید به دست مردم مستحق و نیازمندان واقعی برساند.

قرار نبود کالاهای اساسی در چند دکه به دست مردم برسد

وی با انتقاد از آزادسازی قیمت گوشت، ادامه داد: قیمت گوشت و برخی کالاها آزاد شده و ارز دولتی به آن تخصیص نمی یابد، در این شرایط آیا مردم توانایی خرید کالاها با این قیمت ها را دارند؟

خجسته تاکید کرد: قرار بود دولت کالاهای اساسی را به دست تمامی مردم برساند نه اینکه در حاشیه یک میدان و در چند دکه گوشت و یا سایر کالاهای اساسی به مردم ارائه شود.

دولت می خواهد 14 میلیارد دلار ارز با نرخ 4 هزار و 200 را در کدام بخش هزینه کند؟

وی با بیان اینکه دولت برنامه اقتصادی مشخصی ندارد و هر روز یک تصمیم چالش برانگیز اخذ می کند، افزود: رییس جمهور باید با حضور در مجلس با مردم و نمایندگان آنها صحبت کرده و درباره شرایط اقتصادی کشور توضیح دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با طرح سوالی مبنی بر اینکه دولت می خواهد 14 میلیارد دلار ارز با نرخ 4 هزار و 200 را در کدام بخش هزینه کند، در حالی که برخی از کالاها همانند گوشت از لیست دریافت کنندگان این ارز حذف شدند، ادامه داد: 22 میلیارد دلار ارز دولتی سال گذشته به جیب آقازاده ها و رانت خواران رفت و حداقل 9 میلیارد دلار آن حیف و میل شد.

انتقاد از عدم ارائه لیست ثبت سفارش ها و دریافت کنندگان ارز دولتی

وی با بیان اینکه دولت برنامه خود برای تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی را ارائه نکرده و باید برنامه های خود برای هزینه در این بخش را اعلام کند، تصریح کرد: هرچند که ارز دولتی در قالب کالاهای اساسی به مردم نمی رسد و عده ای این ارز را برای واردات دریافت می کنند و در بازار آزاد 14 هزار تومان می فروشند، اما در هر حال برنامه دولت باید در این بخش ارائه شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، همچنین از عدم ارائه لیست ثبت سفارش ها و دریافت کنندگان ارز دولتی به قوه مقننه انتقاد کرد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن