Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس قرآن را فراموش نکنیم/ حضور در نماز عید فطر تیری بر چشم استکبار است

قرآن را فراموش نکنیم/ حضور در نماز عید فطر تیری بر چشم استکبار است

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: اگر قرآن همواره مورد توجه قرار بگیرد، وضعیت جامعه بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" ، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم در مراسم اقامه نماز عید سعید فطر در مصلی همدان ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) اظهار داشت: شهدای ۱۵ خرداد بسترساز و زمینه ساز حضور با قدرت امت اسلامی در همایش بسیار با شکوه نماز عید فطر هستند و اگر این اجتماع برپا می‌شود تمام این قدرت و عظمت مرهون رشادت‌های شهدای گرانقدر شهدای ۱۵ خرداد است.

وی ادامه داد: این شهدا در لبیک‌گویی به امام آنچه داشتند در طبق اخلاص به میدان آوردند.

حسنی حلم با بیان اینکه خدا را شاکریم که پس از ۳۰ روز عبادت، عید فطر فرا رسیده است، خاطرنشان کرد: این عید مزد و پاداش پروردگار متعال به بندگان مخلص است که یک ماه در عبادت و اطاعت بودند.

وی ادامه داد: درست است که امروز را جشن می‌گیریم اما تلاش می‌کنیم آثار و ویژگی‌های ماه رمضان را در زندگی جاری کنیم که ایمان محوری، خدامحوری، توجه به قرآن و اخلاق اسلامی، توجه به ایتام، از خودگذشتگی‌، مبارزه با هوای نفس از ویژگی‌هایی بود که خداوند عنایت کرد و در این ماه هر کسی به اندازه توان خود بهره گرفت.

حسنی‌حلم تاکید کرد: تلاش کنیم تا این ویژگی‌ها را تاه ماه رمضان سال آینده حفظ کنیم چراکه اگر قرآن همواره مورد توجه قرار بگیرد وضعیت جامعه بهتر خواهد شد و برای بزرگداشت قرآن مسلمانان باید تلاوت، تدبر و عمل به قرآن را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن باید در مجامع و مجالس مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: درست است که ماه رمضان بهار قرآن است اما این دلیل نمی‌شود که در دیگر ایام قرآن مغفول باشد و باید تدبر و عمل به آموزه‌های قرآن به عنوان راهگشای مشکلات در جامعه بزرگ داشته شود.

حسنی‌حلم همچنین تصریح کرد: اگر امروز با پرداخت زکات به فکر هم‌نوعان هستیم برگرفته از آیات الهی است و اگر با نفس خود مبارزه می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی می‌داریم از آیات قرآن نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و استعمار در آیات قرآن مورد تاکید است،گفت: همه باید تلاش کنیم از این همایش‌های بسیار با شکوه به نفع امت اسلامی بهره‌برداری کنیم که حضور آگاهانه مردم در این مراسم تیری بر شیطان درون و استکبار جهانی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در پایان با اشاره به توفیق بندگی مومنان در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: امید می‌رود که آثار ماه رمضان در جامعه پیاده شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن