Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس راه ماه رمضان ادامه دارد/ مردم تقوای سیاسی را جدی بگیرند

راه ماه رمضان ادامه دارد/ مردم تقوای سیاسی را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مردم به رعایت تقوا به ویژه تقوای سیاسی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، آیت الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی همدان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه عید فطر عید بازگشت به فطرت، اصالت و سلامت نفس است،اظهار داشت: فلسفه خطبه‌ها توجه به استمرار تقوا و تأکید بر این مسئله این است که ماه به پایان آمد اما راه ادامه دارد.

وی افزود: شاید عید فطر را پایان یک ماه روزه‌داری بدانیم اما برای اولیای الهی شروعی برای پیوند خوردن با خدای متعال و آغاز دوباره عبودیت است.

شعبانی با بیان اینکه یک ماه رعایت تقوا، خویشتن‌داری و رعایت حلال‌ها نشان داد که می‌توانیم در مسیر عبودیت گام برداریم، یادآور شد: این عید می‌گوید که در ماه مبارک رمصان می‌شود نماز اول وقت خواند، روزه گرفت، حرام نشنید و حرام نگفت و در این ماه حرکت به سوی خدا را تمرین کردیم و به سمت او سرعت گرفتیم؛ عید فطر اتمام حجت خداست که این مسیر را باید با استحکام پیش رفت و عبودیت را همیشگی کرد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ماه رمضان شروع تقواست نه پایان آن، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز روزی ماست بی‌توجهی و مبارزه با هوای نفسانی است و در این عید باید به سلامت نفسی که با آن متولد شدیم، بازگردیم و توجه به ملکوت خدا را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: جوانان توجه جدی به نماز داشته باشند چراکه چیزی که جامعه را نجات می‌دهد نماز و عبودیت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دومین خطبه نماز عید سعید فطر با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس با شرایط اقتصادی فعلی نشان از درک و شعور اجتماعی است،گفت: آنچه از اسلام باقی است ناشی از شجاعت‌های امام خمینی (ره)است و اگر تشیع در عالم عزت پیدا کرده و علم هدایت بلند شده و فریادگر توحید شده به برکت نفس امام‌ راحل است به طوریکه امروز ۸۰ کشور دنیا در حوزه علمیه قم طلبه دارند.

وی افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب صادر نمی‌شود بلکه انقلاب یک تفکر و اندیشه الهی است و در این شراط نباید مشکلات را به پای انقلاب گذاشت چراکه امام بر اساس قرآن و نهج‌البلاغه قیام کرد و سخنان او برگرفته از خطبه‌های حضرت علی علیه‌السلام است.

امام جمعه همدان ادامه داد: هنوز صدای حضرت علی علیه‌السلام به گوش می‌رسد که باید این صداها را شنید و انقلاب صدای این خطبه‌هاست.

شعبانی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدای ۱۵ خرداد هستیم، تاکید کرد: تقوای سیاسی بسیار مورد اهمیت است و مردم باید به آن توجه داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن