Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ماجرای شکرهای آلوده پیگیری شود

ماجرای شکرهای آلوده پیگیری شود

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به ۵هزار و ۲۰۰ تن شکر آلوده که حدود ۸ سال در انبار بنادر گمرک خوزستان بوده و به منطقه آزاد سیرجان منتقل شده است، گفت: سازمان تعزیرات باید سریعا به این موضوع ورود کند.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با وزیر جهاد کشاورزی، معاونان وزارت صمت، معاونان گمرک و استاندار خوزستان گفت: 500 هزار تن ذرت از برزیل توسط 9 شرکت دولتی وارد کشور شده بود که به مدت 3 سال در سوله بندر امام(ره) مبتلا به قارچ آفلاتکوسین شد که می گویند 350 هزار تن آن آلوده نبوده که باید درباره آن سند ارائه شود اما 140 هزار تن باقی مانده آن که آلوده است باید امحا شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متخلفان این پرونده به قوه قضاییه معرفی می شوند، عنوان کرد: برای تعیین تکلیف 140 هزار تن ذرت آلوده سه راه وجود دارد که یا باید مرجوع شودف، یا امحا شود و یا استفاده شود که امکان استفاده آن وجود ندارد و برای مرجوع آن نیز باید از طریق گمرک و وزارتخانه های اقتصاد و صنعتاقدام شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور در رابطه با تعیین تکلیف ذرت های آلوده دستور پیگیری مرجوع و در صورت عدم امکان، امحا داده است که آن نیز به هزینه 200 میلیارد تومانی نیاز دارد و 700 روز نیز زمان می خواهد لذا یک ماه به دولت فرصت دادیم که وزرای اقتصاد و صنعت و مسئولان گمرک با هماهنگی این موضوع را تعیین تکلیف کنند چرا که آسیب جدی به کشور وارد شده است.

خجسته همچنین به 270 خودروی وارداتی بلاتکلیف در بندر خرمشهر اشاره کرد که باید تعیین تکلیف شود و افزود: مشکل این خودروها باید هر چه سریع تر به صورت قانونی حل شود چرا که در حال حاضر نیز هزینه پارکینگ این خودروها از قیمت خودرو نیز بیشتر شده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین 5 هزار و 200 تن شکر آلوده و فاسد حدود 8 سال در انبار بنادر گمرکی در استان خوزستان بوده که به منطقه آزاد سیرجان انتقال یافته و سازمان تعزیرات باید هرچه سریع تر در این زمینه نیز ورود پیدا کند و کمیسیون اصل نود نیز پیگیر است تا هیچ مواد غذایی آلوده ای در هیچ گمرکی باقی نماند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن