Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اجلاس راه ابریشم اقتصاد دنیا را از تک‌محوری خارج کند

اجلاس راه ابریشم اقتصاد دنیا را از تک‌محوری خارج کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اقتصاد در دنیا تک محوری است و هزینه هایی را به دنیا تحمیل کرده است، گفت: راه ابریشم باید زمینه هایی را فراهم کند که اقتصاد دنیا از تک محوری خارج شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، آیت الله حبیب اله شعبانی در آیین افتتاحیه اجلاس راه جهانی ابریشم اظهار داشت:  راه ابریشم باید از تک بعدی بودن اقتصاد در دنیا جلوگیری کند و رشد اقتصادی متوازن در جهان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه امید می رود همدان بتواند نقش خود را در راه جهانی ابریشم ایفا کند، اظهار داشت: همدان با آثار تاریخی خود باید بتواند ثبت جهانی آثار خود شام هگمتانه، غار علیصدر و دیگر آثار را به ثمر برساند.

شعبانی با بیان اینکه منطق ایران منطق دینی است، خاطرنشان کرد: ایران اهل تعامل اقتصادی است و باید در برنامه ریزی های اقتصادی کشورهای در مسیر راه جهانی ابریشم شرایط رشد اقتصادی متوازن ایجاد شود تا بتواند به عدالت به عنوان ندای واحد بشری دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: اسلام آموزه دینی است که با فطرت بشری همخوانی دارد و جامعه بشریت آن را می پذیرد چراکه داده های درونی در دنیا بین بشریت مشترک است و این داده ها می تواند زبان مشترک باشد و باید شرایط فراهم شود دنیا آموزه های ما را بشنود هرچند فضای رسانه ای قدرت های دنیا این اجازه را نمی دهد چون منافعش به خطر می افتد.

شعبانی با بیان اینکه باید فرهنگ خود را در گردشگری القا کنیم، اظهار داشت: امید می رود شرایط فراهم شود که در عرصه فرهنگی تعاملات سازنده بین کشورها فراهم شود.

امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:  تقاضامی شود که مسئوان مربوطه آثار همدان را به ثبت جهانی برساند و در آینده نزدیک شاهد این رویداد باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن