Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس رفع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دولت در دستور کار مجلس

رفع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دولت در دستور کار مجلس

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه رفع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دولت در دستور کار است، گفت: افزایش معلومات، در ارتقای کارایی و بهره وری سازمانی موثر خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه سیستم آموزش کارکنان دولت مقوله ای بسیار مهم در مبحث مدیریت نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۱۳۹۳ که منجر به محدودیت در اعمال مدرک تحصیلی دوم کارکنان دولت شد اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  سال ۱۳۹۳ طی بخشنامه ای با استناد به ماده ۷۰ و۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری محدودیت هایی را برای ادامه تحصیل دانشگاهی کارکنان دولت و عدم استفاده از مزایای مرتبط با آن صادر کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع یک محدودیت بود و نه یک استراتژی مناسب، چراکه با فلسفه و مبانی ارتقای نیروی انسانی و مقوله نگهداری در مدیریت منابع انسانی در تضاد است و منجر به کاهش انگیزه و توانمندی کارکنان دولت شده و به کاهش نوآوری و کارآفرینی و خلاقیت منجر می شود.

وی با تاکید بر اینکه یادگیری سازمانی یکی از مهم ترین مولفه های تاثیرگذاری در افزایش بهره وری است، بیان داشت: با توجه به مراجعات متعدد و اعتراضات کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در مکاتبه با رئیس جمهور موارد مغایرت با قانون بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل از سوی شورای مدیریت و توسعه نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با مستندات قانونی را یادآوری کرده و درخواست لغو بخشنامه صادره را ارائه کردیم.

حاجی بابایی تاکید کرد: به موازات مکاتبه با رئیس جمهور در نشست ها و جلسات فراکسیون فرهنگیان با معلمان و مسئولان آموزش وپرورش در مجلس تحقق این مطالبه فرهنگیان و کارمندان دولت پیگیری شد.

وی افزود: خوشبختانه با مصوبه مجلس این محدودیت برای فرهنگیان برداشته شد و در خصوص سایر کارکنان دولت نیز برای رفع محدودیت اعمال مدارک تحصیلی دوم پیگیری خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: با توجه به این که کارکنان دولت موظف به ادامه تحصیل در خارج از ساعات اداری و مرخصی ها و هزینه های شخصی هستند باید توجه داشت که وقتی کارمندی با استفاده از امکانات شخصی موفق به ارتقای معلومات سازمانی خود می شود و منجر به اخذ مدرک تحصیلی نیز می شود، در ارتقای کارایی و بهره وری سازمانی موثر خواهد بود.

وی گفت: موثرترین آموزش ها در جهان آموزش هایی است که حین خدمت و مرتبط با وظیفه شغلی افراد ارائه می شود و ما در مجلس و دولت باید زمینه را برای تجهیز کارکنان دولت به علوم روز دنیا مهیا کنیم تا بتوانیم بر اساس اسناد فرادستی مانند سند جامع مهندسی علمی کشور به چشم اندازهای ترسیم شده دست یابیم.

حاجی بابایی بیان داشت: این نکته به ویژه در آموزش و پرورش از اهمیت مضاعفی برخوردار است چرا که معلم روزآمد می تواند دانش آموزی را تربیت کند که بتواند در برابر انفجار اطلاعات در جهان کنونی، اطلاعاتی را که نیاز دارد گزینش کند و در برابر این پدیده آسیب نبیند و در سطوح بین المللی با تحقق اهداف و چشم اندازها دستاوردهای علمی روز را برای کشور داشته باشد که بر همین اساس رفع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی همه کارکنان دولت به طور جدی در دستور کار ما در مجلس است./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن