Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مجلس آمریکا اختیارات ترامپ برای جنگ با ایران را کاهش داد

مجلس آمریکا اختیارات ترامپ برای جنگ با ایران را کاهش داد

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنج شنبه به قطعنامه‌ای رای داد که اختیارات رییس جمهوری این کشور برای جنگ با ایران را کاهش می دهد.

به گزارش "همدان نیوز"، مجلس نمایندگان آمریکا طرح محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ برای عملیات نظامی علیه ایران را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن با دموکرات هاست با تصویب طرحی اختیارات رییس جمهور آمریکا برای انجام عملیات های نظامی و جنگ را محدود کرد.

 این طرح که احتمالا در مجلس سنا با توجه به اکثریت جمهوری خواهان راه به جایی نخواهد برد پس از قتل هدفمند قاسم سلیمانی با دستور دونالد ترامپ و تهدیدهای رییس جمهوری آمریکا برای مقابله نظامی با ایران تهیه شده است.

 دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مخالفت خود با این طرح را اعلام و از نمایندگان کنگره خواسته بود که به ان رای ندهند اما عصر پنجشنبه مجلس نمایندگان به ریاست نانسی پلوسی در این رابطه رای گیری کرد که در نهایت با ۲۲۴ رای موافق در برابر ۱۹۴ رای مخالف تصویب شد.                                      

به موجب این قطعنامه که از سوی دموکرات‌ها و در پی تشدید تنش اخیر که با اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی آغاز شد، رئیس جمهوری آمریکا اجازه نخواهد داشت بدون اجازه کنگره یا فقط برای مقابله با یک تهدید فوری و حتمی، از اقدام نظامی علیه ایران استفاده کند.

 

بامداد جمعه ۱۳ دی  در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا انجام شد.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن