Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اعتراض ۹۰ درصد از داوطلبان ردصلاحیت شده در همدان

اعتراض ۹۰ درصد از داوطلبان ردصلاحیت شده در همدان

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: ۹۰ درصد داوطلبان نمایندگی که صلاحیت آنها احراز نشده یا رد صلاحیت شدند شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام جلال مرادی بیان کرد: بر اساس تبصرهای ۲، ۳ و ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی آن، داوطلبان ظرف مدت پنج روز از ۲۲ دی تا ۲۶ به دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان یا مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی، برای ارائه شکایت خود مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در همدان ۱۲۸ تن رد صلاحیت و ۱۱۷ تن صلاحیتشان احراز نشد که از این تعداد ۱۲۸ تن در همدان و مابقی در تهران نسبت به تکمیل فرم شکایت اقدام کردند.
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: پس از بررسی مجدد صلاحیت این داوطلبان در شورای نگهبان، نتیجه آن در ۱۲ بهمن سالجاری تحویل داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی می شود.
حجت الاسلام مرادی گفت: بیشترین علت رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی در این استان بر اساس استعلام های دریافتی از چهار مرجع مُصرح در قانون اساسی است.
وی افزود: موارد مالی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی در رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی موثر بوده است که موارد سیاسی شامل افرادی است که علیه نظام و قانون اساسی و در حمایت از فتنه ۸۸ و سران فتنه اقدام به سخنرانی، موضع گیری کرده یا مقاله نوشتند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن