Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اجازه نمی‌دهیم جرائم مجازی، حقیقی شود

اجازه نمی‌دهیم جرائم مجازی، حقیقی شود

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم جرائم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود، گفت: برای برخورد با این گونه مفاسد، دادگاه ویژه حتی در حد افساد فی الارض و محاربه تشکیل می‌شود

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا عدالتخواه با اشاره به اینکه تغییرات و تحولات روی داده در چند ماهه اخیر در سطح استان بر مبنای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در عمل است، اظهار داشت: تغییرات در دستگاه قضا برای بهتر اجرا شدن برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه تا پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از 50 مرتبه از حوزه‌های متعدد قضایی در سطح استان بازدید شده است، افزود: بازدیدها و نظارت‌ها  حتی پس از شیوع این ویروس  مهلک نیز ادامه یافته، چرا که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 رئیس کل دادگستری استان همدان  از  تغییر 90 جایگاه شغلی در دستگاه قضایی استان خبر داد و عنوان کرد: این تغییرات در واقع همان ادامه روند حرکت رو به رشد در قوه قضائیه و با حضور افراد جدید برای بهتر دنبال کردن امور قضا با حضور جوانان است.

وی سرعت بخشیدن به امور قضایی با بهره مندی از افراد تازه نفس را مهم دانست و ابراز کرد: با این اقدام میانگین سنی دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها حتی سه تا چهار سال تقلیل یافته و این تغییرات حتی در سطح دادیارها نیز روی داده که به طور قطع به نفع مردم است، چرا که نیروهای جوان، تازه نفس و با انگیزه به انجام امور سرعت می‌بخشند.

عدالتخواه با اشاره به افزایش تعداد شعب دادگاه‌های تجدیدنظر برای تسریع در رسیدگی پرونده‌ها گفت: تغییر و تحولاتی نیز در سطح شعب دادگاه‌های تجدیدنظر رخ داده است.

وی تصریح کرد: پیش از این حجم پرونده‌های ورودی به شعب دادگاه‌های تجدیدنظر بالا بود، بنابراین برای رسیدگی به پرونده‌ها زمان بیشتری صرف می‌شد، اما حالا با ارتقاء و افزایش تعداد این شعب، رسیدگی‌ها با کیفت بالاتر و سریعتر انجام می‌شود تا جایی که شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: بنا داریم تا ستاد تا جایی که امکان دارد جمع شود و صف تقویت شود، بدان معنا که به معاونین گفته شده برای تسریع در امور دادگاه‌های تجدیدنظر، در این شعب نیز فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سیستم برنامه محوری قضات، خللی در رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد نمی‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در دستورالعمل جدید، قضات برنامه محور هستند، از این رو با تغییرات و جا به جایی‌ها فرد موظف است برنامه خود را برای ادامه کار به نفر جایگزین ارائه  دهد تا خللی در روند اجرای برنامه‌ها روی ندهد.

عدالتخواه با تاکید براینکه در دستگاه قضایی آنچه که ارزشمندتر از هر موضوعی است بی تردید سلامت متولیان از صدر تا ذیل است، عنوان کرد: خوشبختانه در استان همدان نیروهای ارزشی و انقلابی فعالیت می‌کنند.

وی خون شهدا را ضامن حرکت مستمر مردم در همراهی امامین انقلاب برای پاسداری از نظام دانست و ابراز کرد: بنابراین توجه به فضای مجازی و جرائم در این حوزه با رویکرد حرکت در مسیر تفکر شهدا برای ما در اولویت قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید محلی برای اربده کشی، چاقو کشی و نمایش اسلحه، تصاویر مستهجن و جرائمی از این قبیل باشد، تصریح کرد: باید در برابر اسلحه کشی و جرائمی این گونه در شبکه‌های اجتماعی با قاطعیت تمام ایستاد تا در نطفه خفه شوند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم جرائم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود، افزود: شناسایی این گونه جرائم با همکاری و وحدت سربازان گمنام امام زمان(عج)، پلیس فتا و سپاه در یاری رساندن به دادستانی ها در دستور کار قرار دارد و برای برخورد با این مفاسد دادگاه ویژه حتی در حد افساد فی الارض و محاربه تشکیل می‌شود.

عدالتخواه تأکید کرد: در این حرکت، وحدت بین دستگاه‌ها از دادستانی و نیروی انتطامی گرفته تا سایر متولیان امر ضروری است و نباید به متخلفان در فضای مجازی کوچتکرین فرصتی داده شود، چرا که اگر یک نفر فرصت تخلف پیدا کند، تکثیر می‌شود و حتی در بحران‌ها همین اوباش به سردسته بحران‌ها تبدیل می‌شوند.

وی افزود: در برخورد با متخلفان در فضای مجازی و حقیقی و به ویژه اخلال گران اقتصادی نباید هیچ گونه اغماضی انجام شود با این حال باید با تخلفات معمولی مردم عادی به نرمی برخورد کرد و آنان را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن