Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس بدحجابان بی‌دین نیستند

بدحجابان بی‌دین نیستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خانواده را محل اصلی برای آموزش و تربیت فرزندان عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد عناد، بی دینی، مخالفت و بی اعتقادی از سوی افراد بدحجاب مطرح نیست، چراکه همین افراد در شب‌های قدر، تجمعات، رای دادن و حمایت از نظام پای کار هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی حجاب را یکی از شعائر و یک اعلان عمومی و نشان دهنده تفکر عرضه شده در جامعه دانست و اظهار داشت: این تفکر نشأت گرفته از ایمان انسان و اعلان حریم داشتن فرد برای خود است.
وی با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب فقط مختص بانوان نیست و مربوط به همه انسان‌هاست، گفت: کسی که عفت دارد، برای خود و روابط اجتماعی فارغ از جنسیت، حریم قائل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جامعه محلی برای عرضه مسائل جنسی نیست، بلکه محل مراودات انسانی است، مطرح کرد: این موضوع مهمی است که، هویت بخشی به حجاب و بانوان را در جامعه ایجاد می‌کند.
وی تصریح کرد: این که در اسلام بر عفت و حجاب برای زن و مرد تاکید شده است، به این معنی است که اسلام با ورود اجتماعی زنان به جامعه البته با رعایت ضوابط، موافق است.
آموزش حجاب به فرزندان
امام جمعه همدان خانواده را محل اصلی برای آموزش و تربیت فرزندان عنوان کرد و گفت: از آنجایی که خانواده نوع نگاه و سبک زندگی را برای فرزندان تعریف می‌کند، بنابراین نقش اساسی خانواده در این حوزه این است که حجاب و عفاف را برای فرزندان به عنوان یک ارزش اسلامی، اجتماعی و انسانی تعریف کند.
وی با بیان اینکه باید از کودکی ارزش‌ها به صورت درست برای فرزندان تبیین شود، گفت: لازم نیست کودکان را اجبار به داشتن حجاب بر سر کنیم، بلکه مهم این است که نوع تفکر آنها در مورد ارزش‌ها و هنجارها را سامان دهیم.
ادارات دولتی قانون حجاب و عفاف را رعایت کنند
حجت الاسلام‌والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها، ادارات دولتی و بسیاری از مجموعه‌ها به قوانین مصوب عفاف و حجاب عمل کنند برای ما کافی است و انتظار بیش از آن نداریم، یادآور شد: فارغ از نگاه‌های شرعی به بحث حجاب، حجاب یک الزام قانونی دارد و انتظار می‌رود ادارات این قانون را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم باید استفاده از نیروهای قهریه و سلبی در حد ضرورت و حداقلی در بحث حجاب وجود داشته باشد، چرا که برخورد قهری در شرایط فعلی اثرگذاری لازم را ندارد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخورد ایجابی و فرهنگ سازی در حوزه حجاب می‌تواند دارای برآیند اجتماعی باشد، مطرح کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث حجاب بسیار تاثیر گذار است، سبک زندگی خانواده‌ها است.
بدحجاب ها مخالف دین نیستند
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد کم حجاب مخالف دین و حجاب نیستند و نباید مورد اتهام عده ای قرار گیرند، گفت: می توان با انجام پژوهش و ارائه آماری دلایل کم حجابی را مشخص و برای آن برنامه ریزی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در بسیاری از موارد عناد، بی دینی، مخالفت و بی اعتقادی از سوی این افراد مطرح نیست، چراکه همین افراد در شب‌های قدر، تجمعات، رای دادن و حمایت از نظام پای کار هستند و حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جامعه و سبک زندگی موجود، بسیاری از بانوان متأثر از این سبک هستند و لذا معاند نبوده و نیستند.
 نیازمند کار فرهنگی هستیم
حجت الاسلام‌والمسلمین شعبانی با اشاره به وجود بنیاد عفاف و حجاب و ستاد امر به معروف، بیان کرد: در بحث ایجابی می توان از ظرفیت این نهادها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه احیای ستاد امر به معروف برای ورود در عرصه کارهای فرهنگی یکی از کارهای در مرحله عملیاتی شدن در همدان است، ابراز کرد: برای حل بسیاری از مشکلات نیاز به ریشه‌ یابی و انجام کار فرهنگی داریم.
امام جمعه همدان یادآور شد: کمیته عفاف و حجاب و شورای عفاف و حجاب، مخصوص بانوان تشکیل شده است که مجموعه‌ای از بانوان در این شورا حضور دارند و بنای آن نیز بر انجام کار پژوهشی، تربیتی و فرهنگی است./ حوزه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن