Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اولویت مجلس باید مقابله با گرانی بازار ارز باش باشد

اولویت مجلس باید مقابله با گرانی بازار ارز باش باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اولویت اصلی مجلس باید مقابله با تورم، گرانی بازار ارز و طلا و توجه به اشتغال باشد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احد آزادیخواه در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: من برابر با اصل ۷۷ قانون اساسی چند روز پیش درباره قرارداد برنامه مشترک میان جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران تذکری به هیات رییسه دادم که مجلس در جریان فرایند امور قرار بگیرد و این حق مجلس است. اتفاقی نیفتد که مانند گذشته عده‌ای از هموطنان گلایه‌مند شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: برخی از دوستان به این تصور که من در جریان کار نیستم نکاتی را عنوان کردند که من در اینجا به آنها می‌گویم که به لطف خداوند در جریان ریز این قضایا از دوره قبل بوده و هستم و می‌دانم منشاء این برنامه کجاست و به چه شکل است.
آزادیخواه خطاب به قالیباف تصریح کرد: باید مجلس در جریان کار قرار بگیرد تا همانطور که روز گذشته عده‌ای از دلسوزانی که به اتهام، دلواپسان نامگذاری شدند و برای برجام نگران شدند، عده‌ای دیگری از خط و مشی سیاسی دیگری، مرز جدیدی را باز نکنند. اگر قرار است ما شفاف‌سازی داشته باشیم، برای هر مسئله‌ای باید این کار را انجام بدهیم.
امروز اتفاقی که میان  ایران و چین اتفاق می‌افتد، برابر دستور رهبر معظم انقلاب است
وی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم امروز برابر با آن سه‌دستوری که من هم در جلسه تنفیذ حکم ابلاغ ریاست جمهوری حضور داشتم، رهبر انقلاب به وی ۳ دستور دادند که یکی از دستورها توسعه سیاسی بود. امروز اتفاقی که میان  جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین اتفاق می‌افتد، برابر همان دستور رهبر معظم انقلاب است. عنوان آنهم برنامه جامعه ۲۵ ساله ایران و چین است که خردادماه امسال نسخه اولیه آن تدوین شد و من همه برنامه را بند به بند ملاحظه کردم.
نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: این برنامه ۹ بند دارد شامل چشم‌انداز، ماموریت، اهداف، زمینه‌ها، همکاری، اقدامات، نظارت، همکاری در کشور ثالث و غیره است که ژانویه ۲۰۱۶ استارت خورده است.
آزادیخواه خطاب به مردم اظهار داشت: نگذارید ضدانقلاب جلوی پیشرفت این کشور را بگیرد و توسط عناصر مزدور و خودفروخته در فضای مجازی به شما اطلاعات و دیتاهای ناقص بدهند.
وی افزود: بدانیم ۴۰ سال است این انقلاب اجازه نداد یک وجب از خاک این کشور به دست عجانب بیفتد. در کجای این قرارداد آمده که ما جزیره کیش را واگذار کنیم؟ چرا مردم را به دروغ ناراحت می‌کنیم؟ چرا وقتی کشور در آستانه پیشرفت است ما به شکلی برخورد می‌کنیم که انگار ما نگران پیشرفت کشور هستیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این قرارداد می‌تواند مخصوصاً در حوزه انرژی، فروش نفت خام و بسیاری از اقدام دیگر، درگاهی را به روی کشور باز کند بدون اینکه حتی یک سانت از خاک این کشور به دشمن واگذار شود. هر کسی اطلاعی دقیق‌تر غیر از این دارد بیاید و بگوید اشتباه به مردم گرا ندهیم.  ما امروز برای دولت یک سال بیشتر فرصت نمی‌بینیم رهبر انقلاب نیز این مساله را فرمودند.
آزادیخواه خطاب به قالیباف و روسای کمیسیون‌ها عنوان کرد: کمیسیون‌ها باید فعال شوند. برخی از این خورده‌دستورها، انصافاً اتلاف وقت است. امروز همین طرح دوفوریتی که بعد از نطق من و همکارم قرار است رای‌گیری شود یکی از بهترین اقدامات است چرا که طبقات پایین جامعه کمرشان از تورم شکسته است.
اولویت اصلی مجلس تورم و گرانی بازار ارز و طلا و اشتغال باشد
آزادیخواه تصریح کرد: من می‌توانم بیایم و در اینجا اعلام کنم مقصر چه کسی بود اما آیا دردی از مردم دوا می‌شود؟ بهتر است فعلا مشکل را حل کنیم. مشکل نیز حل نمی‌شود مگر اینکه کمیسیون‌ها، اولویت‌های اصلی‌شان در بحث تورم و گرانی بازار ارز، طلا، سکه، اشتغال بیاورند و علاج یکساله موقت انجام بدهیم و مردم را از این بحران نجات بدهیم و این راه حل کشور است.
وی گفت: همه با هم دست به دست هم بدهیم اگر ما یک دقیقه وقت مجلس را بیهوده بگیریم همه ما مقصر و مدیون هستیم. تقاضای من از هیات رییسه این است که دقت کنند و دستورات دارای اولویت و دقیق که حلال مشکلات کشور باشد را در صحن علنی و کمیسیون‌ها عنوان کنند که بتوانیم از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن