Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس به جای شفافیت آرا شفافیت عملکرد را ملاک قرار دهید

به جای شفافیت آرا شفافیت عملکرد را ملاک قرار دهید

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار کرد: ما باید به‌جای شفافیت آراء، شفافیت عملکرد را درمسائل مالی، موضع‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی که منافع عامه مردم درمیان است، ملاک قرار دهیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در مورد طرح شفافیت‌ آراء نمایندگان مجلس می‌گوید: طرح شفافیت‌ آراء نمایندگان از مجموعه طرح‌هایی است که در نخستین روزهای مجلس کلید خورد و مطالبه عموم مردم نیز این است که این اتفاق رخ دهد، اما ما نباید با نگاه پوپولیستی و عوام‌فریبی از این طرح استفاده کنیم.
وی افزود: مردم دنبال این هستند که بدانند نماینده آن‌ها در واقعیت و عمل چقدر کار خود را درست انجام می‌دهد، آیا در نظارت بر امور کشور منافع شخصی خودش دخیل است یا منافع ملت و مصالح مردم را در نظر می‌گیرد؟ آیا سلامت مالی و تعهد کاری دارد یاخیر؟ اما متأسفانه برخی ازعناوینی که مطرح می‌شود صرفا نگاه عوام‌فریبانه و سوءاستفاده از عنوان شفافیت است، اما این انحراف موضوع است.
آزادیخواه تصریح کرد: من با طرح شفافیت‌ آراء موافق هستم، اما باید ضمن این‌که اصل شفافیت را اجرایی کنیم و مراد و منظور از شفافیت را به‌درستی به مردم تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: نباید مردم را درگیر مسائل فرعی کرد. قصدی که مردم از شفافیت آراء نمایندگان دارند این است که نماینده چقدر نماینده مردم است و چه میزان تعهد‌ کاری در گفتار و صداقت در عمل دارد؟ مردم به  دنبال این هستند که بدانند نمایندگان از اخلاق و حضور منظم در مجلس چقدر مراقبت می‌کنند.
نماینده مردم همدان تصریح کرد: این امور باید شفاف انجام گیرد، بنابراین عنوان شفافیت آراء نمایندگان درست نیست و پیشنهاد من این است که عنوان شفافیت آراء نمایندگان به‌عنوان شفافیت عملکرد نمایندگان تبدیل شود. در برخی از موارد شاید صلاح مملکت در این باشد که رأی‌گیری به‌صورت مخفی انجام شود و امنیت کشور در میان باشد.
وی در واکنش به اینکه اظهارات شما مصداق همان تبصره‌ای است که به طرح شفافیت آراء نمایندگان اضافه شده است، گفت: دقیقا، چراکه نمی‌توان برخی امور و رأی‌گیری‌های مجلس را به‌صورت شفاف و علنی به اطلاع عموم رساند. اکنون بسیاری از افراد به دنبال استخدام و گروه‌های مختلف درصدد جذب به نهادهای دولتی هستند، آیا مصلحت است که به دولت نیرو اضافه کنیم و به این مسئله رأی مثبت دهیم؟
آزادیخواه گفت: ممکن است به دلیل اینکه صرفا شفافیت برای آراء باشد، عده ای برای اینکه در حوزه انتخابیه زیر سؤال نروند به چیزی رأی دهند که اعتقاد ندارند و این نفاق است. ما باید به‌جای شفافیت آراء، شفافیت عملکرد را درمسائل مالی، موضع‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی که منافع عامه مردم درمیان است، ملاک قرار دهیم.
رسالت در واکنش به صحبت‌های وی پرسید که اکنون نیز آراء نمایندگان برای مردم شفاف نیست، برخی از وجهه‌های مختلف  این عدم شفافیت سوءاستفاده می‌کنند و در قبال رأی خود به هیچ‌کس پاسخگو نیستند. این نماینده نیز در واکنش به این مسئله تأکید کرد: همان‌طور که گفتم آراء بخشی از شفافیت است، نه صرفا آراء، چراکه اگر فقط آراء نمایندگان شفاف باشد، کار به‌جایی نمی‌رسد. بنابراین نمایندگان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن