Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کمبود ۱۹۷ هزار معلم در سال تحصیلی جدید

کمبود ۱۹۷ هزار معلم در سال تحصیلی جدید

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از کمبود ۱۹۷ هزار معلم در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اگر ورودی دانشجو به دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ کاهش پیدا نمی‌کرد، امروز با چنین کمبودهایی مواجه نبودیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احمدحسین  فلاحی با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر کشور با کمبود 197 هزار معلم برای سال تحصیلی جدید مواجه است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس به شکل جدی به موضوع جذب معلم در سراسر کشور ورود کرده است، افزود: این کمبود معلم در حالی است که طی 4 سال آینده این کمبود نیرو به 620 هزار معلم خواهد رسید.
چرا ورودی دانشگاه فرهنگیان از 25 هزار به 3 هزار نفر کاهش یافت؟
وی تصریح کرد: متأسفانه دولت و آموزش و پرورش بر خلاف سیاست‌‎های کلی و اسناد بالادستی دانشگاه‌ فرهنگیان و تربیت معلم را تعطیل و محدود کرد و دانشگاه فرهنگیانی که باید سالیانه 25 هزار معلم تربیت می‌کرد، این رقم به سه هزار نفر رسید.
فلاحی اضافه کرد: اگر از سال 91 که ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان محدود شد، سالیانه 25 هزار معلم تربیت شده بود تا آغاز سال تحصیلی 99، حدود 200 هزار معلم تربیت شده بود و امروز با کمبود 197 هزار نفری معلم در کشور مواجه نبودیم.
وی، ریشه‌ اصلی مشکلات ایجاد شده در دانشگاه فرهنگیان را عدم جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان و تعطیلی دانشگاه تربیت معلم برشمرد و گفت: امروز ضرورت دارد نسبت به جذب حق التدریسی‌های قید شده در قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی اقدام عاجل شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: عدم جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان موجب پایین آمدن کیفیت آموزش‌ها در کشور شده به طوریکه آموزش و پرورش ما امروز در دنیا رتبه 12 دنیا را به لحاظ کیفیت آموزشی دارد که لازم است در این زمینه تلاش دوچندانی داشته باشیم./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن