Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ابهامی در برگزاری کنکور ۹۹ وجود ندارد

ابهامی در برگزاری کنکور ۹۹ وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اتخاذ تمهیدات برای بازرسی بدنی داوطلبان در روز کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین عباس زاده درباره طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: طرحی مطرح نبوده، بلکه طی یک سری جلسات با وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان وی در این رابطه صحبت‌هایی شده است، به هر حال در میان اعضای کمیسیون آموزش مجلس برخی مخالف و یکسری موافق تعویق کنکور هستند، البته هر کدام دلایل خاص خودشان را دارند.
وی با اشاره به اینکه من خودم از مخالفین تعویق کنکور سراسری هستم و دلایل خاص خودم را دارم، گفت: در حال حاضر بحث کنکور سراسری بسیار مطرح است، زیرا تعداد داوطلبان در کنکور سراسری بیشتر از سایر آزمون‌های دیگر است، از این رو حساسیت‌ها نسبت به این آزمون نیز بیشتر است.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال تلاش‌هایی هست که همه این آزمون‌ها به تعویق بیفتد و با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که دیدیم آزمون دکترا و ارشد به تعویق افتاد، همچنین کنکور سراسری هم یک بار به تعویق افتاد. صحبت رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، وزیر علوم و معاونین وی، این بوده که ما در زمان برگزاری آزمون‌های سراسری مشکل و ابهامی نداریم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زمان‌هایی که برای آزمون‌ها تصویب شده طبق مصوبه وزارت بهداشت، وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا است، از این رو ابهام در برگزاری زمان آزمون‌های سراسری سال ۹۹ وجود ندارد، مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد که برگزاری آزمون‌ها ضرر خواهد داشت.
عباس زاده گفت: بنابراین اگر ستاد ملی مقابله با کرونا باید این تشخیص را بدهد، دیگر نیازی به طرح دو فوریتی و هیچ جلسه دیگری نیست و در همان جا تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
وی در خصوص برگزاری آزمون ریاضی و فیزیک و علوم انسانی در یک روز آن هم در صبح پنج شنبه ۳۰ مرداد ۹۹ که موجب نگرانی برای برخی از داوطلبان در این گروه‌ها شده است، گفت: برای کاهش شیوع کرونا قرار بر این شد که هم روزهای آزمون کنکور سراسری و ارشد افزایش پیدا کند و هم تعداد حوزه‌های امتحانی نیز افزایش یابد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که افزایش حوزه‌های کنکور هزینه مضاعفی برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهای برگزارکننده کنکور خواهد داشت، زیرا اگر بنا باشد حوزه اضافه شود، باید عوامل اجرایی و تمهیدات آن نیز افزایش یابد، اما پذیرفته شد که افزایش حوزه‌ها با وجود هزینه‌های بیشتر صورت بگیرد تا به سلامت متقاضیان و داوطلبان‌ کنکور کمک کنیم.
عباس زاده تصریح کرد: در حال حاضر تعداد روزهای کنکور سراسری و ارشد اضافه شده و قرار است که تعداد حوزه‌ها نیز افزایش پیدا کند تا بتوان تمام فاصله گذاری‌های اجتماعی را بهتر و بیشتر رعایت کرد.
وی در واکنش به برگزاری کنکور سراسری در فضای باز گفت: این مورد نیز می‌تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد. در حال حاضر گفته شده که فاصله‌ها یک متر و بیست سانت باشد که ما تلاش کردیم این میزان را به یک متر و ۶۰ سانت برسانیم. از طرف دیگر باید بازرسی‌های بدنی انجام شود تا بدانیم کسی تخلفی نمی‌کند و گوشی همراه با خود نمی‌برد، شاید این‌ نظارت‌ها در فضای باز دشوارتر باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقدماتی در حال فراهم شدن است تا در این بازرسی‌های بدن هیچ تماس دستی و بدنی صورت نگیرد. همچنین تلاش می‌شود در آن حوزه‌هایی که قرار است تکثر پیدا کنند، فاصله گذاری اجتماعی هر چقدر که امکان دارد بیشتر شود تا مشکلی برای داوطلبان ایجاد نشود.
عباس زاده در واکنش به خبر ابتلای ۷۰ نفر از داوطلبان نهضت سواد آموزی به کرونا که اخیرا در آزمون شرکت کردند، گفت: من آماری در این زمینه ندارم و نمی‌دانم که موثق است یا خیر.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن