Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس قلم خبرنگاران باید آزاد بچرخد

قلم خبرنگاران باید آزاد بچرخد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اگر قلم خبرنگاران آزاد بچرخد منجر به اخلاق‌مداری خواهد شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت‌الله حبیب‌اله شعبانی موثق در آیین تجدید میثاق اصحاب رسانه با شهدای گمنام در آستانه هفته خبرنگار، اظهار کرد: در شش ماه گذشته نیاز به فرهنگ‌سازی برای سبک زندگی جدید داشتیم و خبرنگاران به خوبی این کار را انجام دادند.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به بعضی قلم‌ها قسم خورده است، تصریح کرد: قلم به قدری ارزشمند است که قابلیت سوگند خوردن دارد و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که کدام قلم ارزشمند است.
آیت‌اله شعبانی با بیان اینکه قلم بر سر حق نباید معامله شود و در این راه کوتاهی نکند، یادآور شد: قلم باید آزاد و اخلاق‌محور باشد و به اخلاق رسانه‌ای نیاز داریم چون در مواردی، انسان ندانسته اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کند.
وی با تاکید بر اینکه قلم آزاد اهل دادوستد بر سر منافع مردم نیست، خاطرنشان کرد: همه‌ ما باید به دنبال منافع و مصالح اجتماعی باشیم و باید دید خبرنگار تا چه اندازه می‌تواند در تحقق عدالت موثر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خبرنگاران نقش اثرگذاری در این موضوع دارند که امکانات مناطق بالانشین شهر را به سمت مناطق حاشیه شهر که هیچ رسانه‌ای ندارند، ببرد.
وی افزود: خبرنگار باید صدای کسانی باشد که نمی‌توانند حرف بزنند؛ یک خبرنگار باید ببیند تا چه اندازه می‌تواند برای رفع مشکل این افراد با قلم خود اثرگذار باشد.
آیت‌اله شعبانی تاکید کرد: هنوز قلم‌های آزادی که منافع مردم برای آنها مهم است، وجود دارد و امیدواریم قلم آزاد که منجر به عدالت، صداقت و اخلاق می‌شود، زیاد باشد.
وی با بیان اینکه جامعه به امیدآفرینی نیاز دارد، گفت: مردم بدون اعتماد و امید، افسرده می‌شوند و باید برای نشاط بخشی و ایجاد امید تلاش کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن