Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس برای اجرای پروژه‌های روستایی از زکات استفاده کنیم

برای اجرای پروژه‌های روستایی از زکات استفاده کنیم

امام جمعه همدان با بیان اینکه نیازمند شناخت اولویت‌ها و نیازهای روستا هستیم، گفت: در بودجه‌ای که اوایل سال توسط دهیاری‌ها جذب می‌شود باید برای ساخت و ادامه پروژه‌های موجود از زکات در همان محل استفاده شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی در شورای زکات استان، با تاکید بر لزوم توجه به مسئله اطلاع رسانی و تبلیغ در عرصه زکات، اظهار داشت: برخی از طلاب دارای مهارت جذب هستند اما برای این کار نیازمند محتوا مناسب برای تبیین موضوع هستند.
وی با تاکید بر اینکه برای تولید محتوا همه باید دست به دست هم دهند، عنوان کرد: برای بیان محتوای مناسب نیازمند مهارت آموزی در حوزه جذب کشاورزان هستیم و این وظیفه بر عهده کمیته تولید محتوا در شورای زکات است که امروز نبود آن احساس می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط فعلی که با کمک‌های مؤمنانه مردم مواجه هستیم، به نحوی شرایط اجتماعی فراهم است تا بتوان زکات را هم در این راستا استفاده کنیم.
وی افزود: از آنجا که فصل زکات با ایام محرم و صفر همزمان شده، می‌توان از ظرفیت کمک‌های مومنانه نیز به بهترین نحو استفاده کرد.
امام جمعه همدان با گلایه از اینکه در قوانین موجود تضاد وجود دارد، مطرح کرد: بعضی از ارگان‌های دولتی در روستا مشغول فعالیت‌هایی همچون ساخت خانه بهداشت و مدرسه هستند که در این راستا نیازمند ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و برنامه بودجه هستیم.
وی با بیان اینکه نیازمند شناخت اولویت‌ها و نیازهای روستا هستیم، گفت: در بودجه‌ای که اوایل سال توسط دهیاری‌ها جذب می‌شود باید برای ساخت و ادامه پروژه‌های موجود از زکات در همان محل استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه برای جذب بیشتر در عرصه زکات باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد، عنوان کرد: انتظار بر این است که اداره جهاد کشاورزی و نهادهایی که در ارتباط مستقیم با کشاورزان هستند، مشاوره‌های خوبی در حوزه زکات را به جامعه هدف ارائه دهند.
وی تصریح کرد: ممکن است یک کشاورز از یک طلبه حرف شنوی داشته باشد و یک کشاورز از مهندس اداره جهاد کشاورزی، بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای ترویج زکات استفاده کرد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن