Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مدعیان فیلترینگ، کاربران جدی شبکه‌های مجازی

مدعیان فیلترینگ، کاربران جدی شبکه‌های مجازی

رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی که به‌تازگی عده‌ای از نمایندگان مجلس به تشخیص خودشان متنی را در این زمینه امضا کرده‌اند، در مجلس اعلام وصول نشده‌است، گفت: بسیاری از افرادی که خودشان مدعی فیلترینگ هستند، هم اکنون کاربر جدی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام احد آزادیخواه در جمع خبرنگاران اعلام وصول این طرح را در مجلس تکذیب کرد و اظهار داشت: طرح فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نه تحویل هیات رییسه مجلس و نه اعلام وصول شده و نه در مسیر قانونگذاری قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: بعید می‌دانم این طرح اصلا در مجلس اعلام وصول شود، چراکه مجلس یازدهم طبق فرموده‌های رهبر معظم انقلاب یک مجلس انقلابی و مظهر امید و انتظار مردم است و تمام عزم مجلس برای طرح‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم است.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: راه چاره، فیلترینگ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیست و نباید در این زمینه محدودیت ایجاد کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در این زمینه باید شبکه ملی اطلاعات را در کشور تقویت کرد و در حوزه سیاستگذاری، شورای عالی فضای مجازی باید خیلی جدی‌تر ورود پیدا کند، چراکه در حوزه تولید محتوا ضعف جدی داریم و در عملکرد این شورا ضعف دیده می‌شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز می‌بینیم که فضای مجازی تا چه اندازه در ترویج فرهنگ عاشورا خوب کار کرده است و من معتقد هستم اگر فضای مجازی فلیتر شود، پس آن همه صحبت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا منتشر نمی‌شد و این همه مداحی‌ها و ذکر مصیبت‌های اهل بیت(ع) در دنیا پخش نمی‌شد.
حجت الاسلام آزادیخواه افزود: به جای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی باید تلاش کنیم فضای مجازی را پیراسته از انحرافات اعتقادی، رفتاری و شیوه‌ای کنیم و این وظیفه خطیر بر عهده ما است.
وی خاطرنشان کرد: هر کسی مدعی فیلترینگ است، باید در حد خود بتواند محتوای پاک و پاکیزه تولید و ارایه کند، در این صورت می توانیم میدان دار فضای مجازی باشیم.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان فضای مجازی را همچون زمین فوتبال دانست و گفت: اگر قدرتمندانه در این زمین بازی کنیم، می توانیم زمین فضای مجازی را در اختیار بگیریم و هرگز نباید بازی را تعطیل کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه افزود: باید از همه درگاه های فضای مجازی تشکر کرد که به این زیبایی در انتشار و تبلیغ عزاداری محرم ورود پیدا کرده و هیات های مجازی شبانه روز خدمات معنوی و قطعه های عزاداری خود را با هنرنمایی بسیار عالی به مردم ارایه می دهند و مردم هم خوب استقبال کردند.
وی با بیان اینکه مراسم عزاداری دهه اول محرم در اوج شکوه و رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است اظهار داشت: مقرر شد امسال نماز ظهر عاشورا در مصلای حضرت ابوالفضل(ع) ملایر با ملاحظات کامل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور یکپارچه هیات های مذهبی و عزاداران حسینی برگزار شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن