Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس واردکنندگان نهاده‌های دامی تحت نظارت دولت نیستند

واردکنندگان نهاده‌های دامی تحت نظارت دولت نیستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی شرکت‌های خصوصی واردکننده نهاده دامی تحت نظارت دولت نیستند و مشکل اصلی در تامین نهاده‌ها خلاء نظارتی است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احد آزادی‌خواه در خصوص نظارت میدانی خود از استان خوزستان و بندر امام خمینی به منظور بررسی وضعیت واردات و توزیع نهاده‌های دامی، گفت: در بدو ورود به استان خوزستان با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان و معاونین وی نشستی را برگزار کردیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان تشریح شد، عنوان کرد: سالانه به ۱۹ میلیون تن نهاده دامی نیاز داریم که ۱۲ میلیون تن آن از طریق واردات و ۷ میلیون تن آن در داخل کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نهاده‌های دامی از طریق سامانه بازارگاه توزیع می‌شود، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی حدود یک صد شرکت خصوصی واردکننده نهاده دامی وجود دارد که کالای خود را با استفاده از ارز دولتی وارد می‌کنند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه برخی از واردکننده‌ها نیمی از نهاده دامی وارداتی خود را از طریق سامانه‌ بازارگاه توزیع نمی‌کنند که نظارت پذیری ‌آن را به صفر می‌رساند، ‌خاطرنشان کرد: بعضا شرکت‌های واردکننده نهاده دامی مبالغی را خارج از سیستم‌های نظارتی از مرغداران دریافت می‌کنند که بازار سیاه را به همراه داشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی شرکت‌های خصوصی واردکننده نهاده دامی تحت نظارت دولت نیستند و مشکل اصلی در تامین نهاده‌ها خلاء نظارتی است که در نشست‌های فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن