Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس خلا قانونی در حوزه مدیریت آب وجود ندارد

خلا قانونی در حوزه مدیریت آب وجود ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: از آنجا که در حوزه مدیریت آب خلاء قانونی وجود ندارد، عبور از مشکلات کمبود آب کنونی با قوانین موجود ممکن است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی بیگی نژاد با اشاره به کمبود آب در تابستان سال جاری به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی، گفت: به منظور جلوگیری از رسیدن به مرحله بحران در سال‌های آتی و مدیریت مصرف و توزیع آب در سال جاری، باید در استفاده بهینه از آب در مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی سرمایه‌گذاری شود، ضمن آنکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و منابع زیرزمینی با کمک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضروری است، همچنین باید برای احیاء قنوات برنامه داشت تا بتوان منابع آبی خود را پایدارتر کنیم و باید استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای مصارف صنعتی در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب در ایران به مراتب بالاتر از کشورهای مختلف دنیا است، بیان کرد: از آنجا که در حوزه مدیریت آب خلاء قانونی وجود ندارد، عبور از مشکلات آبی کنونی با قوانین موجود ممکن است.
وی با اعتقاد به اینکه دولت‌های قبل حرکت‌های خوبی برای مهار آب‌های سطحی انجام داده‌اند منتها جای کار بسیاری در این حوزه وجود دارد، گفت: متاسفانه در حوزه مدیریت آب باران توفیقی نداشته‌ایم لذا عدم مدیریت آب باران سبب تحمیل هزینه‌های بسیار برای انتقال آب دریا به شهرها شده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون حدودا بیش از 90 درصد منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی، 2 درصد در صنعت و 4 درصد به عنوان آب شرب استفاده می شود، افزود: تغییر الگوی کشت مهم‌ترین اقدامی است که از هدررفت منابع آبی کشور جلوگیری می‌کند./خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن