Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس شرایط استخدام ۲۳ هزار معلم در آموزش و پرورش

شرایط استخدام ۲۳ هزار معلم در آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آخرین مراحل استخدام ۲۳هزار نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش گفت: این استخدام ها مربوط به آن دسته از نیروهای حق التدریسی، نهضتی ها، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی هایی است که بعد از سال ۹۱ در آموزش و پرورش مشغول به کار شده اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به روندی که متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش طی خواهند کرد، گفت: بر اساس قانون، استخدام نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد اما با توجه به انباشت نیازهای استخدامی و مبتنی بر قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی و نهضتی ها قرار شد تا ۸۸هزار نفر از نیروهای مورد نیاز از طرقی غیر از دانشگاه فرهنگیان استخدام شوند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به روندی که برای استخدام این نیروها طی شده گفت: بر اساس قانون تا به امروز در یک مرحله ۲۵هزار نفر و در مرحله دوم، بیش از ۳۰هزار نفر از میان نیروهای متقاضی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند. آخرین مرحله از جذب نیروهای استخدامی نیز مرتبط با ۲۳هزار باقی مانده و آن دسته از افرادی است که بعد از سال ۹۱ در آموزش و پرورش مشغول به کار شده اند.
او در ادامه افزود: مجلس در قالب تدوین طرحی تلاش می کند تا هرچه سریعتر تکلیف نیروهای باقی مانده نیز روشن شود. واقع آن است که این حجم از نیروهای بلاتکلیف، کیفیت خدمات آموزشی کشور را کاهش داده است. باید هرچه سریعتر  به این روند بلاتکلیفی پایان داده شود تا بتوان سطح آموزشی کشور را در وضعیتی استاندارد قرار داد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن