Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس هزینه ساخت پل‌های همدان از جیب مردم رفته است

هزینه ساخت پل‌های همدان از جیب مردم رفته است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب اعتبار42 میلیاردی برای کنارگذرغربی همدان با اشاره به اینکه هزینه ساخت پل‌های‌ میدان‌بار، شهید همدانی و فرهنگیان از جیب مردم رفته است و باید برای ساخت این پل‌ها از اعتبار ملی هزینه می‌شد، گفت: این پل‌ها قرار است ترافیک سه استان را برطرف کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی با بیان اینکه همدان طی این چند سال به‌صورت غیرکارشناسی اداره شده است، اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی دو طبقه است و طبقه دوم آن مشرف به دو نهاد نظامی است که این یک مشکل اساسی محسوب می‌شود.

وی درباره پروژه کنارگذر غربی همدان مطرح کرد: کنارگذر غربی همدان ۲۷ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن با سه لایه آسفالت ۷۰ میلیارد تومان هزینه برده است و هم اکنون برای تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده بر اساس گفته کارشناسان به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
جذب اعتبار۴۲ میلیاردی برای کنارگذرغربی همدان

فلاحی این اختلاف قیمت را حاصل تورم دانست و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۴۲ میلیارد تومان برای این پروژه جذب شده است و با این اعتبار می‌توانیم کنارگذر غربی از سمت پلیس‌راه تا تقاطع همدان زنجان را باز کرده و هفت کیلومتر باقی مانده نیز در ادامه کار انجام ‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در همدان حتی یک ریال صرف کار غیرکارشناسی شود، گفت: راه‌آهن همدان، راه‌آهن غرب کشور است و نباید بگذاریم از همدان برود، از طرفی تمام بار جنوب از این راه‌آهن عبور می‌کند و باعث پیشرفت استان است.
پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه راه‌آهن همدان

فلاحی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی از موارد کارها قفل شده است، گفت: ایستگاه راه‌آهن همدان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد، راه‌آهن فامنین نیز در حال تکمیل شدن است و ایستگاه راه‌آهن بهار و لاله‌جین نیز در دست پیگیری است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود خط راه‌آهن همدان دو خطه شود اما عملی نشد، تأکید کرد: اتصال جاده ملایر به آزادراه نیز پیگیری خواهد شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن