Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مدیران دولت روحانی به فکر منفعت خود بودند تا مردم

مدیران دولت روحانی به فکر منفعت خود بودند تا مردم

نماینده ملایر در مجلس با انتقاد از رشد لحظه‌ای تورم گفت: با وجود وعده و وعیدها و گشایش‌هایی که دولت حسن روحانی با عنوان گفتار درمانی تشریح می‌کرد اما اقدام خاصی را از سوی این دولت شاهد نبودیم و آمارها و اطلاعات غلط تحویل می‌دادند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه هشت ساله دولت حسن روحانی وعده و وعیدهای بی‌عمل او و اعضای کابینه‌اش اظهار داشت: هشت سال دولت آقای روحانی در مسند کار بود و خیلی از امورات کشور را دراختیار داشت؛ او مدیریت کلان بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی کشور را دراختیار داشت و لوایح سالیانه بودجه را تقدیم مجلس می‌کرد و منابع درآمدی بودجه دراختیار قوه مجریه بود و هزینه‌کرد هم کاملاً مشخص بود.
وی افزود: دولت حسن روحانی علی‌رغم همه اختیارات بالایی که داشت، اما متأسفانه اشکالات جدی در دولت حسن روحانی را شاهد و ناظر بودیم و نباید صرفاً مسئولیت دولت آقای روحانی را به رخ بکشیم بلکه باید اختیارات قوه مجریه در طول هشت سال اخیر به حسن روحانی داشت را مدنظر قراردهیم و بررسی کنیم که او چه اختیاراتی داشته و امکاناتی را در اختیار داشته است.
وی تصریح کرد: آغاز دولت حسن روحانی همزمان با شرایط نفتی متفاوت با وضعیت فعلی در فروش نفت بود و فرصت‌های بسیاری دراختیار داشت، اما متأسفانه در مجموع برآیند همه موضوعات و منابع درآمدی و هزینه‌ای و اختیارات، اما آنچه در نتیجه از عملکرد دولت حسن روحانی دیدیم، قابل انتظار نبود. 
آزادیخواه خاطرنشان کرد: ما در سالهای متمادی با توسعه تحریم‌های همه ‌جانبه آمریکا مواجه بودیم این در حالی است که شاه‌بیت وعده و وعیدها و اقدامات این دولت در مورد سیاست خارجی بود و در یک برهه‌ای گویی بقیه وزارتخانه‌ها از یاد رفته بودند و صرفا دولت و کابینه در وزارت امور خارجه تجمیع شده بودند و علی‌رغم حجم زیادی رفت و آمد و سکه توزیع کردن‌ها و تشویق کردن‌ها اما نتیجه سیاست خارجی حسن روحانی تحریم‌های حداکثری و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و انزوای کشورمان در یک برهه‌ای از تاریخ شد.
وی گفت: با وجود وعده و وعیدها و گشایش‌هایی که دولت حسن روحانی در گفتار برای مردم تشریح می‌کرد، اما شاهد اقدام خاصی در کشور نبودیم و بر همین اساس عملکرد دولت ضعیف تلقی می‌شود. 
آزادیخواه گفت: ما در حوزه اشتغال آنچه که شاهد بودیم فقط در مقام گفتار اعلام آمار و در عالم خارج غیرواقعی بود بودو عملا آنچه مورد انتظار مردم و بطن جامعه باشد نبود.
وی تصریح کرد: رشد لحظه‌ای تورم را در طول هشت سال اخیر شاهد بودیم و عملا ً دولت حسن روحانی با ارز 3 هزار و 700 تومانی فعالیت خود را در ابتدای دولت حسن روحانی آغاز کرد و این ارز تا 30 هزار تومان هم افزایش یافت و متأسفانه در طول این مدت سرمایه‌های ملی کشور و بانک مرکزی مانند سکه و ارز و طلا به تاراج رفت و این در حالی است که سکه‌های بانک مرکزی پشتوانه پولی و مالی کشور محسوب شده و بخش زیادی از سرمایه‌های کشور حیف و میل شد. 
وی تصریح کرد: بازار طلا و سکه و ارز در دوران دولت حسن روحانی به هم ریخته شد و نتیجه همین موضوعات، رشد تورم و تورم افسارگسیخته شد. ضمن اینکه در طول دولت حسن روحانی شاهد بی‌بندوباری‌های متعدد در بدنه دولت و استفاده ابزاری از خیلی موضوعات بودیم. 
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: توجه به منافع خود و عبور از منافع ملی و بی‌توجهی به فقرا و محرومین بخشی از سرفصل‌هایی بود که تعداد زیادی از مدیران حسن روحانی در این مسیر گام برداشتند و نتیجه تمام موارد مذکور، وضعیت فعلی اقتصادی، معیشتی و سفره خانواده‌هاست و عملاً بخش زیادی از مردم ناراضی بوده و به هیچ وجه وضع موجود را نمی‌پسندند که بخشی از این عدم نارضایتی را در عدم مشارکت مردم در انتخابات می‌توان دید./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن