Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس شرکت در مجالس عزاداری وجود انسان را اصلاح می‌کند

شرکت در مجالس عزاداری وجود انسان را اصلاح می‌کند

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: مجالس عزاداری و اشک بر امام حسین (ع) وجود انسان را اصلاح و ویرانی‌ها را آباد می‌کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع مردم عزادار همدان با تشریح مسئله فساد و لزوم مقابله با آن در دین اسلام اظهار داشت: مسئله فساد در قرآن کریم 50 بار استفاده شده است یعنی 50 آیه شریفه و سوره مسئله فساد و اصلاح جامعه را بررسی کرده است و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه انبیاء الهی یکی از اهداف خود را مبارزه با فساد می‌دانستند همان گونه هدف امام حسین(ع) از قیام اصلاح جامعه بود افزود: خدای متعال در قیامت بهانه‌ای را برای فاسد شدن افراد قبول نمی‌کند چرا که از همان اول حرف خود را روشن زده است، پس قیامت کسی راهی برای فرار از پاسخگویی نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که انسان آن وقتی که باید اشک ریخت و غنیمت شمرد باید فکری به حال خود کند گفت: آدم ها در قیامت به میزانی ویرانی دل خود در جهنم می مانند هر چند برخی نیز به قدری ویران شده اند که آباد نمی‌شوند آن گونه که جهنم نیز آنها را درست نمی‌کند.
وی ادامه داد: سنت اول خدای متعال این است که اگر جامعه‌ای فساد شد فردی که در آن زندگی می‌کند نمی تواند بگویید چون جامعه فاسد شد من هم فاسد شدم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه مجالس عزاداری و اشک بر امام حسین (ع) وجود انسان را اصلاح و ویرانی‌ها را آباد می‌کند مطرح کرد: قرآن کریم مسئله سالم بودن جامعه را به جد مطرح می‌کند به همین دلیل نیز اسلام و ائمه اجازه فاسد بودن جامعه را نمی‌دهند چرا که اگر در جامعه افرادی فاسد باشند این فساد در جامعه سرایت کرده و دیگران را هم فاسد می‌کند.
وی با تاکید بر سرایت پذیری فساد در جامعه و ارتباط مستقیم رشد و سقوط انسان باهم عنوان کرد: اگر جامعه فاسد باشد هدف خلقت که همان خلیفه الله شدن شدن انسان  است مختل می‌شود.
شعبانی با این توضیح که هدف دنیای غرب  هدف خلقت را در حد یک حیوان تنزل می دهد افزود: امروز منطق دنیای غرب این است که لذت ببرید و آزاد باشید مگر اینکه لذت و آزادی فرد دیگری را به خاطر بیندازد به همین دلیل مسئله‌ای مانند همجنسگرایی در بین آنها قانونی شده است.
وی اظهار داشت: هدف خلقت این بود که ما خلیفه خدا شده، اسما الهی در ما تجلی یابد و تحت تربیت خدا قرار بگیریم اما وارد دنیا شدیم و خلاف قرار خود با خدای متعال عمل کردیم.
نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: جامعه فاسد بستری برای تربیت عبد نخواهد بود و از آنجا که قرار است ما با عبودیت به مرحله ربوبیت دست پیدا کنیم پس جامعه فاسد اجازه چنین چیزی را به ما نمی‌دهد.
وی گفت: کسانی که در جامعه فساد ایجاد می‌کنند افرادی هستند که در قیامت علاوه بر گناه خود گناه افرادی که به خاطر آنها فاسد شده‌اند نیز بردوش خواهند کشید./تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن