Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مصرف مازوت در نیروگاه شهید مفتح مدیریت شود

مصرف مازوت در نیروگاه شهید مفتح مدیریت شود

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با تأکید براینکه دولت باید نگاه ویژه بر مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی و مصرف آب در نیروگاه شهید مفتح کبودراهنگ داشته باشد، گفت: مصرف مازوت در نیروگاه باید طوری مدیریت شود که سلامت مردم تهدید نشود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فتح‌اله  توسلی در جلسه با وزیر پیشنهادی نیرو و نمایندگان استان همدان در مجلس،  با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ، اظهار کرد: به‌دلیل ناهماهنگی‌ها و ضعف مدیریت در نیروگاه شهید مفتح در شهرستان کبودراهنگ مشکلات زیادی در حوزه آب و برق شهرستان  ایجاد شده است. 
 وی افزود: این پذیرفتنی نیست که پس از سرمایه‌گذاری‌های کلان در نیروگاه شهید مفتح کبودراهنگ، مردم به‌طور مکرر قطعی برق را تجربه کنند و آسیب به لوازم و تجهیزات برق به مشکلات آنان بیفزاید و نیاز است دولت با پرداخت خسارت لوازم و تجهیزات برقی، مردم را مورد حمایت قرار دهد.
وی خطاب به وزیر پیشنهادی نیرو گفت: ما نیروگاه شهید مفتح را در شهرستان کبودراهنگ داریم که تا کنون نزدیک به  ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب  منطقه را بخار کرده و  این نیروگاه  ۱۵ فروچاله در اطراف خود ایجاد کرده و  چندین کیلومتر زمین‌های اطراف نیروگاه کاملأ آسیب دیده‌اند.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فصل زمستان برای راه‌اندازی  نیروگاه مازوت به‌کار می‌برند که به همین دلیل شاهد تخریب زمین‌های کشاورزی و  افزایش بیماری سرطان در منطقه هستیم و از دولت تقاضا داریم قبل از شروع فصل سرما برای حذف مازوت در نیروگاه چاره اندیشی کند.
وی درباره نبود ساماندهی رودخانه‌های جاری در شهرستان‌های بهار و  کبودراهنگ نیز گفت: با وجود کاهش بارندگی و آب‌های زیر زمینی در دو شهرستان بسیاری از رودخانه‌ها بدون مدیریت رها شده‌اند و این در حالی است که ما شرایط فوق بحران آب را در کبودراهنگ داریم.
توسلی تأکید کرد: دولت باید به تهدیدهای موجود به‌دلیل  فعالیت نیروگاه مفتح در شهرستان کبودراهنگ نگاه ویژه داشته باشد و چاره اندیشی کند چرا که سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه  کاملأ تخریب شده است.
 وی گریزی نیز به ضعف مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی زد و خاطرنشان کرد: دشت بهار و کبودراهنگ در حال خشک شدن هستند و می‌طلبد مدیران مربوطه در مصرف مکانیزه آب در حوزه کشاورزی دو شهرستان نگاه ویژه داشته باشند.  
به‌گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی، توسلی نبود فاضلاب روستایی را از دیگر مشکلات و بی‌برنامگی‌های دولت در روستاها برشمرد و افزود: تاکنون در وزارت نیرو هیچ برنامه‌ای برای فاضلاب روستایی دیده نشده و  موضوع نبود فاضلاب باعث ورود پساب در چاه‌های روستاها، خیابان‌ها و معابر  و مزارع کشاورزی شده و چالشی بزرگ برای سلامت مردم ایجاد کرده است. 
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گریزی  نیز به پر کردن چاه‌های کشاورزان در فصل کشاورزی زد و گفت: پرکردن چاه‌های آب زمانی اتفاق می‌افتد که مردم مشغول کشاورزی هستند و از همه مهم‌تر اینکه درصد بالایی از مردم دو شهرستان بهار و کبودراهنگ کشاورز بوده و نیاز است برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن