Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات حق مردم است

توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات حق مردم است

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس بابیان اینکه از گذشته توزیع اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ ناعادلانه بوده است و  این دو شهرستان در این بخش دیده نشده‌اند گفت: توزیع عادلانه اعتبارات وامکانات حق مردم است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فتح الله توسلی بابیان اینکه از گذشته توزیع اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ ناعادلانه بوده است و  این دو شهرستان در این بخش دیده نشده‌اند ا‌ظهار داشت: امروز ما نه‌تنها پروژه بزرگی در سطح شهرستان کبودراهنگ وبهار نداریم بلکه حتی پروژه متوسطی هم در این شهرستانها تعریف‌نشده است درحالی‌که دربرخی  شهرستان‌ها شاهد اجرای پروژه‌های چند  هزارمیلیاردی هستیم.
وی  بابیان اینکه متأسفانه صنعت شهرستان کبودراهنگ عملا  تعطیل است گفت: شهرک‌های صنعتی این شهرستان مانند ویان یا نیمه تعطیل بوده و یا با نصف ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود:  مراکز صنعتی شیرین سو و اورقین نیز نزدیک به 20 سال است که صرفا یک زمین خالی است  وحتی یک کارگاه کوچک هم در آنجا مستقر نشده است همچنین علیرغم اینکه سالهاست تملک زمین و تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب و برق  در ناحیه صنعتی اورقین  صورت گرفته است همچنان کار خاصی  رخ نداده است و در بخش گل‌تپه نیز فاقد زیرساخت‌های تولیدی هستیم.
توسلی عنوان کرد: در بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ اگرچه تعداد محدودی کارگاه‌های کوچک تولیدی فعال هستند اما آنها نیز با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند مشکلاتی که باید برای حل آنها برنامه‌ریزی و اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بهار وضعیت  صنعتی نسبت به شهرستان کبودرآهنگ بهتر است و تعدادی شهرک صنعتی فعال هستند اما موضوع آلودگی برخی صنایع در این منطقه نیز  سبب نگرانی مردم شده است.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا در سطح ملی برای این دو شهرستان پروژه‌هایی تعریف شود ادامه داد: ازجمله مباحثی که در حال پیگیری آن هستیم بهبود وضعیت راه‌های این دو شهرستان است.
وی با اعلام اینکه در تلاشیم راه بهار به گل‌تپه چهار بانده شود گفت‌: ازآنجاکه کشور با مشکلات مالی فراوان روبروست  در تلاش برای استفاده از ظرفیت بانک‌ها  در قالب  ماده 56 هزینه هزار میلیارد تومانی این پروژه تأمین کنیم.
توسلی ادامه داد: راه کبودراهنگ به گل‌تپه نیز ازجمله پروژه‌هایی است که در طول سال‌های گذشته اقدامی برای احداث آن انجام‌نشده است بنابراین در تلاشیم در گام نخست مطالعات آن را انجام داده و سپس با استفاده از ظرفیت ماده 56 عملیات اجرایی آن را پیگیری کنیم.
وی افزود: احداث راه خلعت آباد به طول 12 کیلومتر با 120 میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌هایی است که معطل‌مانده است، پروژه‌ای که باید  پس از احداث راه کبودراهنگ- قیدار به این مسیر متصل شود.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت راه‌های این دو شهرستان نامناسب بوده و ایمنی لازم را ندارند مطرح کرد: در بسیاری از این راه‌ها ما شاهد تصادفات بسیاری هستیم به همین دلیل در تلاشیم با جذب اعتبارات مناسب وضعیت این راه‌ها را بهبود ببخشیم.
وی همچنین از اجرای پروژه راه بین‌شهری بین کبودراهنگ و بهار از طریق شاوه به مهاجران خبر داد و گفت: اگر این مسیر 9 کیلومتر احداث شود آن‌وقت اتصال این دو شهرستان سبب توسعه هر دو منطقه خواهد شد.
 توسلی بابیان اینکه باید برای اجرای این پروژه‌ها عزمی جهادی داشت اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی خوبی در بین مسئولان شکل‌گرفته است تا کارها با سرعت بیشتری در این دو شهرستان انجام شود.
وی همچنین از بررسی پرونده غار علی‌صدر و تخلف مالی این مجموعه خبر داد و گفت: غار علی‌صدر 17 میلیارد تومان جریمه‌شده است  که باید این جریمه را به دیوان محاسبات و خزانه پرداخت کند به همین دلیل در تلاشیم در مذاکرات خود با دیوان محاسبات این پول به‌جای پرداخت به خزانه در خود شهرستان هزینه شود.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هزینه‌ها و درآمد غار علی‌صدر به‌عنوان یک مجموعه توریستی پردرآمد باید موردتوجه و بررسی مجدد قرار گیرد عنوان کرد: واقعیت این است که باید شکل مدیریتی این مجموعه تغییر کند.
وی افزود: غار علی‌صدر از سال 98 تا امروز با مبلغ 800 میلیون تومان به‌صورت سالانه به بخش خصوصی اجاره داده‌شده است و این یعنی واگذاری این مجموعه به ثمن بخس چراکه درآمد این مجموعه در طول یک سال چندین میلیارد تومان است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن