Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نمایندگان در بررسی صاحیت وزرا کوتاهی نکردند

نمایندگان در بررسی صاحیت وزرا کوتاهی نکردند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ذره‌ای کوتاهی نکردند و با حفظ استقلال خود در دادن رای اعتماد نشان دادند که مجلس در راس امور است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: نمایندگان مجلس با دادن رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم، در جمع‌بندی به جز صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها هیچ ملاحظه‌ دیگری نداشتند.
وی افزود: در این مدت طی ۲ هفته به صورت ۲ و سه شیفته مرتب پیگیری نمایندگان مجلس از طریق کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس و پخش مستقیم آن از شبکه خبر و رادیو فرهنگ، نشان داد که نمایندگان با دقت صلاحیت تک تک وزرای پیشنهادی دولت را به دقت بررسی کردند و جز در نظر گرفتن صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها، هیچ ملاحظه دیگری نداشتند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی وظیفه دولت و رئیس جمهوری را معرفی کابینه و تایید و انتخاب کابینه را به عهده مجلس دانست و بیان کرد: به همین منظور ۱۸ وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری به دلیل شایستگی‌ها و توانمندی‌ها از مجلس رای اعتماد گرفتند و تشخیص مجلس این بود که انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به صلاح کشور و معلمان نیست و قاطعانه ایستادیم و رای اعتماد ندادیم.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: بررسی بسیار دقیق برخی از وزرای پیشنهادی همچون نفت، ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست‌اندازهایی درست کرد که نمایندگان با دقت بیشتری حتی خارج از ساعت‌های مجلس جلساتی را تشکیل و بررسی‌های لازم را انجام دادند و وزرای پیشنهادی به اتهامات وارده پاسخ گفتند و از مجلس رای اعتماد گرفتند.
مدیریت شرایط کرونا؛ مهمترین اولویت دولت
وی با اشاره به چرخش‌های تحول‌آفرین در برنامه دولت سیزدهم، مدیریت شرایط کرونایی را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت و نیازمند تحول دانست و گفت: واردات واکسن، تولید واکسن، تهیه اقلام دارویی مورد نیاز، تجهیز بیمارستان‌ها و توجه جدی به مشاغل آسیب دیده در شرایط کرونایی باید از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم باشد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم معیشت مردم را اولویت مهم دیگر کابینه سیزدهم برشمرد و افزود: پس از کرونا مساله‌ای مهمتر از معیشت مردم و توجه جدی به اشتغال جوانان وجود ندارد و وزارت‌خانه‌های مرتبط باید به جد دنبال این موضوع باشند.
به گفته وی مهار تورم، مدیریت بازار سکه و ارز، اجاره مسکن، بازار مرغ، میوه، نان، گوشت و مسایل مختلف باید جزء اولویت‌های کابینه سیزدهم قرار گیرد، چراکه این مشکلات مردم را به ستوه آورده و اعضای کابینه نباید در حال حاضر جز پیگیری و حل این مسایل به امر دیگری بپردازند، اگرچه موضوعات دیگر هم مهم است.
سیاست خارجی نیازمند چرخش و تحول است
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی نیازمند چرخش و تحول و اتخاذ یک تدبیر جدید طبق گفته رئیس جمهوری است، تاکید کرد: روابط بین‌المللی در دولت قبل به دلیل شکست ما در برجام و اتفافات مشابه عزت‌آفرین نبود.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مدل سیاست خارجی توام با نفوذ و به هم‌ریختگی و خرابکاری، باید به یک سیاست خارجی عزت‌مندانه و مبتنی بر نصب‌العین قرار دادن دیپلماسی منطقه خاورمیانه، جهان اسلام و کشورهای همسو تبدیل شود تا بتوانیم همه دنیا را با خودمان همراه کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: در مدیریت داخلی نیز در زمینه مبارزه جدی با مفسدان، مدیران ناتوان و ضعیف، افراد فاسد و ناامید و دوتابعیتی‌ها چرخش جدی می‌خواهد.
حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: این در حالی است که خیلی از مسایل و مشکلاتی که در کشور ایجاد شد، هیچ ارتباطی با تحریم‌های آمریکا نداشت و به دلیل سوء‌تدبیرها و سوء مدیریت‌ها ایجاد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون که یک دولت مردمی، انقلابی، جوان، جهادی، پاکدست و مسلط سر کار آمده است، به طور قطع اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف می‌افتد.
سهم استان همدان در کابینه سیزدهم برجسته است
نماینده مردم ملایر همچنین درباره سهم استان همدان در کابینه سیزدهم اظهار داشت: «امین‌حسین رحیمی» وزیر دادگستری افتخاری برای استان همدان و شهرستان ملایر است که پله‌پله تمام مراحل ترقی را گذرانده و در مجلس، دستگاه قضایی، دیوان محاسبات و دادستانی کل کشور و امروز هم در سنگر وزارت دادگستری یک فرد توانمند با روحیه انقلابی و ولایت‌مدار است و بالاترین رای اعتماد را از نمایندگان گرفت.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان یک همدانی از نظر فرهنگی سوابق خوبی دارد و دارای سلامت نفس بالایی است، افزود: وی انگیزه بسیار خوب و تحول آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر دارد.
او تاکید کرد: نگاه من به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دلسوزانه، تحول‌آفرین، گره‌گشا و امیدوارکننده است و نگاه افراطی‌گری در وجود وی ندیدم و چون خودم سابقه حوزه فرهنگی دارم، با تمام وجود برای او سنگ‌تمام می‌گذارم.
تحول در حوزه فرهنگ و هنر امیدوار کننده است
نماینده مردم ملایر در خانه ملت ابراز امیدواری کرد: اسماعیلی با توانمندی که دارد بتواند در حوزه نشریات، مطبوعات، موسیقی، سینما، فیلم، هنر، چاپ و نشر، مباحث دینی و قرآنی و دیگر موضوعات این حوزه تحول ایجاد کند.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز جزء مدیران همدانی است و نگاه انقلابی و روحیه ولایت‌پذیری وی به طور کامل محرز است و امیدواریم با همان روحیه که در دانشگاه بوعلی سینا زحمت کشید، در این حوزه نیز بتواند تحول ایجاد کند.
وی یادآور شد: با توجه به سختی کار در وزارت علوم، اعتقاد من است وی می‌تواند با استفاده از مشاوران و معاونان قوی وضعیت خوبی را برای خود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یادگار بگذارد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن