Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس بازار سرمایه شفاف‌تر شد

بازار سرمایه شفاف‌تر شد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار صورت‌های مالی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر ذی نفعان هر سازمانی از مسائل مالی و اداری آن سازمان اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشند، به طور حتم تفاهم و اعتماد متقابلی بین مدیران و کارمندان ایجاد خواهد شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدمهدی مفتح افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مانند هر نهاد عمومی دیگر که باید اصل شفافیت را رعایت کند، عملکرد مالی‌ خود را در معرض دید و قضاوت فعالان بازار قرار داد تا میزان شفافیت بازار سرمایه را افزایش دهد.
وی در ادامه عنوان کرد: سازمان بورس نقشی را که دولت برای آن قائل است، باید در اقتصاد کشور, به درستی ایفا کند، و بازار سهام مکانی است که مکانیزم آن باعث تامین مالی برای تولید می‌شود، بنابراین با ورود منابع مردم به بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می توانند تامین مالی قوی تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سمت فعالیت‌های خود انتقال دهند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: بنابراین کسانی که وارد بازار سرمایه و بورس می‌شوند، باید از سلامت سازمان بورس و اوراق بهادار اطمینان کامل داشته باشند تا با اعتماد بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.
مفتح اعلام کرد: به نظر می‌رسد انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس توانست درک متقابلی بین فعالان این حوزه و سازمان ایجاد و استحکام روابط را بیش از پیش افزایش دهد.
وی در پاسخ به این سوال که اقدام سازمان بورس تا چه میزان می‌تواند سازمان و نهادهای مالی را برای انتشار صورت‌های مالی تشویق کند، گفت: اقدام سازمان در انتشار صورت‌های مالی برای تشویق دیگر سازمان‌ها بسیار موثر بوده و منجر به اتفاق‌های مثبت در کشور شده و مجلس شورای اسلامی هم حمایت های لازم را از این حرکت به عمل آورد./ سنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن