Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مشکلات ما با FATF حل نمی شود

مشکلات ما با FATF حل نمی شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت ایران در FATF مشکلات کشور یک شبه حل و فصل نمی‌شود و ما باید ارتباط خود با همسایگان را تقویت کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در واکنش به افرادی که معتقدند نپیوستن ایران به FATF می‌تواند مشکلات زیادی را به ویژه در زمینه تعاملات تجاری برای کشورمان ایجاد کند، گفت: این اظهارات یک بهانه سازمان یافته علیه امنیت ملی، اقتدار امنیتی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: همه ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که چندین کشور مطرح دنیا عضو FATF نیستند و با وجود این مسئله، امور تجاری خود را به خوبی انجام می‌دهند.
نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد در داخل کشور آدرس اشتباه می‌دهند و تصور اشتباهشان این است که با عضویت ایران در FATF مشکلات کشور یک شبه حل و فصل می‌شود که این تصور کاملاً واهی و باطل است.
تیم اقتصادی دولت به بهانه‌های واهی توجه نکند
آزادی‌خواه متذکر شد: طرفداران پیوستن ایران به FATF باید به این مسئله توجه داشته باشند که دولتِ روحانی برجام را که توافقی مهم‌تر از FATF بود، پذیرفت و ۸ سال فرصت کشور را وقف این مسئله کرد، اما در نهایت هیچ اتفاقی برای کشورمان نیفتاد و نه تنها تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران کاهش نیافت، بلکه دشمنان تعداد تحریم‌های ایران را هم افزایش دادند.
وی با تاکید بر این که تیم اقتصادی دولت سیزدهم اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند به هیچ وجه نباید به این بهانه‌های واهی توجه کنند، اظهار داشت: ما ۱۵ کشور همسایه داریم و با آنان دارای مرز مشترک هستیم و آنان علاقه‌مند به تبادلات تجاری با ایران هستند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: ما می‌توانیم ارتباط خود با این کشورها را تقویت کنیم و باید صادرات و تبادلات تجاری ایران با این کشورها چندین برابر وضعیت فعلی ارتقا یابد.
آزادی‌خواه گفت: ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی به ویژه در حوزه پتروشیمی، نفت، گاز و صنایع تبدیلی دارد که این ظرفیت‌ها به ما اجازه می‌دهد میزان صادرات خود با کشورهای همسایه را ارتقا دهیم و باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده شود./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن